کنسول قدرتمند بازی در آینده

اما خبرهای متنوع زیادی منتشر شده که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کنسول بعدی این شرکت می‌گویند. در سال ۲۰۱۸، وال‌استریت‌ژورنال مقاله‌ای منتشر کرد که خبر از محصول جدید نینتندو سوئیچ می‌داد. در این مقاله اعلام شده بود که شرکت نینتندو، روی دو دستگاه جدید از سوئیچ کار می‌کند. بر اساس خبرهایی که در اینترنت منتشر شده، یکی از این دو مدل جدید، قدرتمندتر از مدل دیگر است و سوئیچ‌پرو یا «Switch Pro» نام دارد.  اگر سوئیچ‌پرو در حال توسعه باشد، به احتمال زیاد صفحه نمایش قدرتمندتر و قابلیت‌ها و امکانات ارتقایافته خواهد داشت. این خبر برای گیمرهای حرفه‌ای و طرفداران این کنسول متفاوت گیمینگ، خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود.

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت Sharp  قرار است پنل‌های صفحه نمایش IGZO  را برای مدل جدید کنسول‌های بازی نینتندو  ارائه کند.  نکته اساسی این صفحات نمایش این است که رزولوشن یا کیفیت تصویر بالاتری داشته و علاوه‌بر باریک بودن فوق‌العاده، انرژی زیادی نیز مصرف نمی‌کنند. با این وجود، نه شرکت شارپ و نه نینتندو فعلا اعلام نکرده‌اند که کدام مدل سوئیچ قرار است به صفحات نمایش IGZO  مجهز شوند. با وجود تکنولوژی شارپ، احتمالا شاهد صفحه نمایشی خواهیم بود که می‌تواند کیفیت تصویری به مراتب بهتر نسبت به گذشته ارائه دهد.  اولین نسخه نینتندو سوئیچ به تراشه پردازنده

 Nvidia Tegra X۱ مجهز است که هنگام عرضه کنسول هیبریدی این شرکت، از رده خارج محسوب می‌شد.  ظاهرا شرکت انویدیا در حال ارتقای این پردازنده است و پیش‌بینی می‌شود که این کار را برای مدل سوئیچ‌پرو انجام می‌دهد. نینتندو هنوز خبر رسمی درباره برنامه‌هایش پیرامون مدل سوئیچ‌پرو اعلام نکرده اما اگر خبرها درست از آب دربیاید احتمالا این محصول در اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.با توجه به قیمت محصولات کنونی شرکت نینتندو، مدل سوئیچ‌پرو احتمالا رقمی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ دلار  خواهد داشت.