به گزارش دنیای‌اقتصاد، حسین واعظ قمصری در نشست خبری که روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ با حضور میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی، فرنود حسنی مدیر روابط عمومی بانک سامان و برخی از معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد، ضمن تاکید بر رقابت سالم و حرفه‌ای، تصریح کرد: در گروه مالی سامان اولین استراتژی ما سلامت کار است، هیچ جا کار خطا نکرده‌ایم هرجا هم کار خطا بوده به رگولاتور منتقل کرده‌ایم و گفته‌ایم که در این چرخه پرداخت برخی از دوستان خطا می‌کنند. به همین دلیل از رگولاتور خواهش کردیم که این موضوع را بررسی کنند، در اولین قدم در جلسه معارفه معاون IT بانک مرکزی وقتی مهم‌ترین معضل شرکت‌های PSP را جویا شدند ما چگونگی محاسبه و پرداخت کارمزد را مطرح کردیم و گفتیم؛ اگر این موضوع به طریقی حل شود کلی از این مشکلات حل می شود که به نظر می رسد در این راه تلاش‌هایی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» مبنی‌بر راهبرد شرکت در حمایت از استارت‌آپ‌ها نیز اعلام کرد: سرمایه‌گذاری، حمایت و همکاری با استارت‌آپ‌هایی که در زمینه مالی (Fin Tech) فعالیت دارند، یکی از راهبردهای اصلی شرکت در سال‌های گذشته بوده است.

قمصری با بیان اینکه ۱۶ سال از تاسیس شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش می‌گذرد، گفت: هم‌اکنون دومین شرکت در ایران و نوزدهمین شرکت در جهان از نظر حجم تراکنش هستیم. در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تراکنش در این مجموعه انجام شد که امیدواریم این رقم امسال به نزدیک ۵ میلیارد برسد. در ادامه این مراسم میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی، ضمن تشریح مفهوم اقتصاد اشتراکی گفت: گسترش اینترنت اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری اقتصاد اشتراکی است. با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران و معضل همیشگی کمبود نقدینگی، مدل اقتصاد اشتراکی برای کشورهایی مانند ایران بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. وی افزود: به‌عنوان مثال شرکت Airbnb (وب‌سایت کرایه هتل و اقامتگاه) توانست در مدت کوتاهی با استفاده از این ساختار اشتراکی نزدیک به ۵ میلیون اتاق برای سرویس‌دهی به مشتریان خود ارائه کند. این در حالی است گروه‌های بزرگ هتلداری نظیر ماریوت، تنها ۳ تا ۴ میلیون اتاق در اختیار دارند.