پیش‌بینی سه شبکه اجتماعی در سال 2020

 فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی وب‌سایت معتبر «سوشال مدیا تودی» حاکی از آن است که در سال آینده میلادی، فیس‌بوک بیش از همه روی سرویس‌های پرداخت خود تمرکز خواهد کرد. اگرچه فیس‌بوک این روزها به شدت درگیر ارز دیجیتالی خود موسوم به لیبراست، اما به‌نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی قصد دارد تا امکان پرداخت درون برنامه‌ای و انتقال‌های داخل پلت‌فرمی را برای بیش از ۲ میلیارد کاربر خود فراهم کند.اگر خاطرتان باشد این شرکت ماه پیش، قابلیت فیس‌بوک پِی (Facebook Pay) را در اختیار کاربران آمریکایی پلت‌فرم خود قرار داد که به لطف آن، افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک، فرآیند ارسال یا دریافت پول را انجام دهند یا هزینه اجناس خریداری‌شده خود را پرداخت کنند.علاوه‌بر این، شواهد نشان می‌دهد این شرکت به فناوری واقعیت افزوده نیز برای استفاده در فیلترهای خود توجه خواهد کرد. اگرچه در این زمینه، اسنپ‌چت حرف اول را می‌زند، اما فیس‌بوک نیز قصد دارد چنین امکاناتی را برای کاربران خود فراهم و فیلترهای واقعیت افزوده جدید و کاربرپسندی را به پلت‌فرم خود اضافه کند.

 شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰

در همین رابطه، چندی پیش مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که احتمالا هدست یا عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد. اگرچه شاید به زعم بسیاری از کارشناسان، ورود فیس‌بوک به فناوری واقعیت افزوده کمی‌دیر بوده اما آنها توانسته‌اند سهم زیادی از این بازار را با هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس خود تصاحب کنند. یاران زاکربرگ توانستند از طریق عرضه محصولاتی همچون سیستم ردیابی دست که با کمک آن، امکان تعامل کاربر با محیط بدون استفاده از کنترلر یا دستکش‌های مخصوص فراهم می‌کند، به این مهم دست یافتند.

 اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

اینستاگرام نیز در سال جدید، تحولات گسترده‌ای را به خود خواهد دید؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود تمرکز خود را بیشتر روی بهبود سلامت روحی و روانی کاربران خود خواهد گذاشت. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی تاثیرات زیانباری بر سلامت روح و ذهن جوانان و افراد کم سن‌وسال برجا می‌گذارند. اینستاگرام نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در صدر فهرست اپلیکیشن‌هایی که با این مساله مواجهند، قرار دارد.این شرکت امسال تلاش کرد تا با اعمال برخی تغییرات در اپلیکیشن خود، تا حدودی این مشکلات را برطرف کند. برای مثال، انتشار هر گونه پست‌ حاوی مطالب مرتبط با عمل‌های زیبایی یا لوازم آرایشی توسط کاربران زیر ۱۸ سال ممنوع شد. اینستاگرام همچنین تست و ارزیابی تاثیر حذف «لایک» از پلت‌فرم خود را نیز در دستور کار دارد که هنوز این تصمیم به مرحله نهایی نرسیده است. افزون براین، به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تغییراتی را در قابلیت IGTV خود اعمال و این امکان را برای کاربران خود فراهم کند تا بتوانند مهمان‌های بیشتری را از طریق قابلیت Split-screen به پخش IGTV خود اضافه کنند.

 توییتر در سال ۲۰۲۰

فیس‌بوک و اینستاگرام تنها پلت‌فرم‌هایی نیستند که قابلیت‌های ویدئویی و لایو استریم خود را برای سال آینده تقویت می‌کنند؛ توییتر نیز در این بازی حضور دارد و طبق آخرین گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد پس از عرضه موفق پخش زنده و استقبال آن نزد کاربران، این ویژگی را بیش از پیش توسعه دهد.در همین رابطه، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت توییتر قصد دارد در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پوشش زنده این رویداد ورزشی را در دستور کار خود قرار دهد. توییتر احتمالا امکانات جدیدی را برای این قابلیت در نظر گرفته که باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.