هرچند که شیوع گسترده ویروس کرونا تاثیر و تبعات منفی متعددی روی اقتصاد و وضعیت مالی شرکت‌های مختلف تکنولوژی از جمله هوآوی داشته است، ولی با این حال این شرکت که بزرگ‌ترین اپراتور و تامین‌کننده تجهیزات مخابراتی و همچنین دومین تولیدکننده موبایل در جهان به‌شمار می‌رود، موفق شده با وجود همه دشواری‌های موجود همچون تحریم‌های آمریکا و تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا که منجر به کاهش شدید تقاضا در بازارهای جهانی شده است، درآمد خود را در نخستین فصل سال‌جاری میلادی به ۲/ ۱۸۲ میلیارد یوآن معادل ۷۲/ ۲۵ میلیارد دلار برساند.

به عبارت دیگر، درآمد هوآوی در ۳ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/ ۱ درصد رشد و افزایش یافته است که البته به شدت تحت تاثیر رکود شدید اقتصاد جهانی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته و کمتر از حد انتظار این شرکت و بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، شده است. همچنین حاشیه سود خالص هوآوی نیز در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ از ۸درصد به ۳/ ۷ درصد رسیده است که نشان می‌دهد این شرکت برخلاف رشد و افزایش درآمدزایی با افت میزان سود خالص مواجه شده است. ویکتور‌ژانگ، یکی از مقامات ارشد هوآوی با ارسال بیانیه برای رسانه‌ها خاطرنشان کرده است: با اینکه رشد درآمدزایی هوآوی نسبت به سال‌های قبل با روند بسیار کندتری مواجه شده است، اما باید گفت در زمان بحران‌های کنونی همچنین گسترش ویروس کرونا و دست‌وپنجه نرم کردن با تحریم‌های ایالات‌متحده، این شرکت عملکردی ستودنی را به نمایش گذاشته است.

براساس گزارش فایننشال‌تایمز، میزان افزایش درآمد هوآوی در ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۳۹ درصد ثبت و گزارش شده بود. کاخ سفید حدود یک سال پیش، در ماه مه ۲۰۱۹، شرکت چینی هوآوی را در فهرست سیاه و ممنوعه خود قرار داد تا فعالیت و فروش محصولات و تجهیزات این غول تکنولوژی را در ایالات‌متحده آمریکا ممنوع و متوقف کند؛ چراکه معتقد بود هوآوی در سرقت اطلاعات شهروندان و مقامات آمریکایی و تحویل آنها به دولت چین نقش بسزایی دارد.