این برنامه که برای راه‌اندازی در فرانسه از تاریخ ۱۱ مه توسعه یافته است، به فناوری بلوتوث متکی است؛ اما سیستم عامل اپل(iOS) اگر داده‌های به‌دست آمده از دستگاه منتقل شود، اجازه نمی‌دهد بلوتوث در حالت پس زمینه اجرا شود. درحالی‌که این اقدامی است که برای محافظت از حریم شخصی کاربران توسط اپل طراحی شده است، اما اکنون در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا جدید، امکان ردیابی و نظارت بر شیوع آن را برای فرانسه سلب کرده است.

«سدریک او» وزیر دیجیتال فرانسه در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: «ما از شرکت اپل می‌خواهیم که موانع فنی را برطرف کند تا به ما اجازه دهد یک راه‌حل عالی بهداشتی برای اروپا تهیه کنیم که به سیستم بهداشتی ما گره بخورد.» با این حال به‌نظر می‌رسد اپل پذیرای این درخواست نخواهد بود و درعوض به توسعه برنامه مشابه خود با همکاری گوگل می‌پردازد.

این درخواست با توجه به مسائل بالقوه‌ای که برای حریم خصوصی مرتبط با این نوع برنامه‌ها به وجود می‌آورد، موضوع گسترده‌تری را برجسته می‌کند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا(ACLU) به تازگی یک مقاله طولانی منتشر کرده است که نگرانی‌های پیرامون فناوری ردیابی مستقیم که باید در نظر گرفته شود را ذکر می‌کند. «جنیفر استیسا گرانیک» مشاور نظارت و امنیت ACLU نوشت: «درحالی‌که برخی از این برنامه‌ها می‌توانند بهداشت عمومی را ارتقا دهند؛ اما ممکن است خطرات قابل‌توجهی را برای حریم خصوصی، حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی ایجاد کنند.»