درآمد این شرکت در سه ماه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۴۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد بیشتر ثبت و گزارش شده است. همچنین درآمد خالص آلفابت در این بازه زمانی ۸/ ۶ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ حدود ۶/ ۲ درصد رشد یافته است. سود عملیاتی این شرکت در نخستین فصل و سال‌جاری میلادی ۱۹ درصد رشد را تجربه کرده است. بیشترین بخش‌های درآمدزای این شرکت در مدت زمان بحران کرونا، درآمدهای ناشی از جست‌وجوهای گوگل، یوتیوب و سرویس فضای ابری (کلاد) بوده که منجر به رشد ۱۳ درصدی درآمد آلفابت شده است.

   فیس‌بوک 

گزارش‌های منتشره از سوی فیس بوک نیز نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی در اوج بحران کرونا و قرنطینه، رشد چشمگیری را در تعداد کاربران خود تجربه کرده است. به گزارش «ایسنا» علاوه بر اینکه گزارش مالی فیس‌بوک از نخستین فصل سال‌جاری میلادی تمامی برآوردها و پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی تحلیلگران را نیز پشت‌سر گذاشته است، این شبکه اجتماعی محبوب در این بازه زمانی توانسته میزبان خیل عظیمی از کاربران و شهروندان در کشورهایی که تحت‌تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند، باشد و بار دیگر نظر و توجه آنها را به سوی خود جلب کند. طبق اعلام فیس‌بوک، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بحران کرونا و قرنطینه رکورد جدیدی را ثبت کرده و با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 6/ 2 میلیارد کاربر در ماه رسیده است. فیس‌بوک همچنین در گزارش مالی سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان درآمد خود را 7/ 17 میلیارد دلار اعلام کرد که از پیش‌بینی‌های تحلیلگران برای این بازه زمانی که معادل 4/ 17 میلیارد دلار بود، گذر کرده است.

   سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس با انتشار جدیدترین گزارش مالی خود در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی از کاهش اندک سود خالص خود تحت‌تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد. جدیدترین گزارش مالی منتشر شده از سوی شرکت سامسونگ الکترونیکس نشان می‌دهد که شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان تاثیر و تبعات منفی بر سودآوری این غول تکنولوژی کره ای داشته است، به‌گونه‌ای‌که سود خالص سامسونگ در سه ماه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی، 88/ 4 تریلیون وون معادل 99/ 3 میلیارد دلار ثبت و گزارش شده است که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی که سود خالص این شرکت 04/ 5 تریلیون وون بوده است، افت و کاهش اندکی را در سال‌جاری میلادی تجربه کرده است. البته این درحالی است که درآمد سامسونگ با رشدی 6/ 5 درصدی از 39/ 52 تریلیون وون در سه ماه نخست سال گذشته به 33/ 55 تریلیون وون در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ رسیده است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که درآمد سامسونگ در این بازه زمانی نسبت به آخرین فصل از سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش قابل‌توجه 6/ 7 درصدی بوده است که به گفته این شرکت دلیل آن کاهش تقاضای فصلی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از بازارهای کشورهای مختلف جهان بوده است. همچنین سود عملیاتی سامسونگ در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتی اندک و جزئی به 45/ 6 تریلیون وون رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2/ 0 تریلیون وون رشد و افزایش یافته است.