امامی در تشریح الحاقیه مصوبه مربوط به ارائه خدمات ارزش افزوده گفت: در این مصوبه موضوع اعتبار خدمات ارزش افزوده پیش‌بینی شده است که براساس آن مشترک می‌تواند بسته خدمات ارزش افزوده را با قیمت مشخصی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفا به مشترک اجازه می‌دهند خدمات ارزش افزوده را تا سقف اعتبار تعیین شده فعال کند. وی تصریح کرد: هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش افزوده از مشترکان تلفن ثابت یا تلفن‌همراه دائمی یا اعتباری کسر می‌شود باید از محل اعتبار تعیین‌شده باشد.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید کرد: دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، سرویس درخواستی را برای وی فعال کنند. امامی با اشاره به اینکه هرگونه تمدید یا فعال‌سازی دوباره اعتبار خدمات ارزش افزوده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام شود افزود: دارنده پروانه موظف است پس از پایان اعتبار خدمات ارزش افزوده، پیامکی مبنی بر پایان اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی به‌صورت جداگانه صورت‌حساب صادر کند.

    بخشنامه جدید برای پیام‌رسان‌ها

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از صدور بخشنامه جدید به پیام‌رسان‌های بومی در راستای اعمال تخفیف یک‌سوم در استفاده مشترکان از خدمات آنها خبر داد.

امامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به پیگیری موضوع اعتراض یک کاربر به اتمام زودهنگام بسته اینترنت بین‌الملل وی به‌دلیل استفاده از سرویس تماس تصویری یکی از پیام‌رسان‌های بومی و دستور وزیر ارتباطات برای بررسی مشکل پیش آمده، گفت: دستورالعمل جدیدی از سوی رگولاتوری به پیام‌رسان‌های بومی ارسال شده است تا این خدمات‌دهندگان از این پس هرگونه سرویس جدیدی را همزمان با راه‌اندازی به رگولاتوری و اپراتورها اطلاع دهند تا نرخ ترافیک این خدمات برای مشترکان، یک‌سوم نرخ ترافیک اینترنت بین‌الملل محاسبه شود. وی اضافه کرد: به‌دلیل مشکل در پیکربندی سرویس تماس تصویری پیام‌رسان بومی «سروش»، تخفیف یک‌سوم قیمت در محاسبه حجم اینترنت برای کاربران این خدمات اعمال نشده است. تخفیف یک‌سوم شامل حال مشترکانی که از سایر خدماتی همچون سرویس چت و انتقال فایل که پیام‌رسان‌های بومی ارائه می‌دهند، می‌شود.