کمک مالی گوگل برای خرید تجهیزات کار در منزل

در این میان، فیس‌بوک نیز رویه‌ای تقریبا مشابه را در پیش گرفت و اعلام کرد که کارکنان این شرکت می‌توانند حداقل تا پایان سال جاری میلادی، وظایف خود را در منزل انجام دهند. اما چندی پیش ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل از برنامه این شرکت برای استراتژی کاری در دوران پس از کرونا سخن گفت و اعلام کرد که برخی از دفاتر این شرکت در نقاط مختلف جهان بازگشایی می‌شوند. 

طبق گفته وی، برخی از کارمندان گوگل باید از تاریخ ششم ژوئیه به محل کار خود برگردند، اما بخش زیادی از آنها، باید حداقل تا پایان 2020 دورکاری را همچنان ادامه دهند. از این رو گوگل قصد دارد تا کمک هزینه هزار دلاری را به این افراد بدهد تا بتوانند تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای کار در خانه را خریداری کنند. در واقع این پول برای راه‌اندازی یک محل کار کوچک در خانه هر فرد به آنها واگذار خواهد شد. 

همچنین این شرکت اعلام کرد که در دفاتری که از شش ژوئیه بازگشایی خواهند شد، برای شروع تنها 10 درصد ظرفیت حضور خواهد داشت و تا پایان ماه سپتامبر، تعداد افراد را به 30 درصد خواهد رساند. به اعتقاد گوگل، حضور کمتر افراد در محل کار می‌تواند تماس‌های فیزیکی و ارتباط‌های میان آنها را به حداقل برساند و از گسترش ویروس کرونا پیشگیری کند. از سوی دیگر اقدامات سختگیرانه حفاظتی، رعایت فاصله فیزیکی و ضدعفونی کردن محیط کار در تمامی‌دفاتر اجرا خواهد شد. پیچای در این باره گفت که دفاتر گوگل نسبت به قبل، بسیار متفاوت خواهد بود. وی ادامه داد که دفاتر گوگل، به آرامی‌ و به تدریج بازگشایی خواهند شد.