فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم در این جلسه از رشد ۶۲ درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد ۱۸ درصدی مشتریان و رشد ۷۵ درصدی سود در سال ۹۸ خبر داد و گفت: « با وجود شرایط سال ۹۸ عملکرد بسیار موفقی داشتیم. سال ۹۸ موفق‌تر از سال ۹۷ بودیم و این مسیری است که همکاران سیستم همواره در این سال‌ها دنبال کرده است.» به گفته فولادی تعداد مشتریان همکاران سیستم از مرز ۶۱هزار مشتری عبور کرده است.     

مدیرعامل همکاران سیستم با اشاره به ورود قریب‌الوقوع سپیدار به بورس از برنامه این شرکت برای عرضه نرم‌افزارهایش بر بستر ابر خبر داد که به گفته او این کار یک تجربه کاربری متفاوت و فضایی جدید در کسب‌وکار ایجاد خواهد کرد.

فولادی سپس به راهکاران ابری؛ یکی از خطوط اصلی و استراتژیک همکاران سیستم اشاره کرد و گفت: «این راهکار مبتنی بر رایانش ابری با استقبال قابل‌توجهی از سمت بازار روبه‌رو است و در سال گذشته درآمد ما از محل فروش این نرم‌افزار ۲۸۸ درصد رشد داشته است.»

در مجمع عمومی همکاران سیستم اعلام شد در سال ۹۸ تعداد مشتریان راهکاران ابری با رشد دو برابری به ۷۰۰ مشتری رسیده است. راهکاران ابری امروز ۳ هزار کاربر دارد.

تاسیس شرکت ابرآمد و معرفی خدمات آن محور دیگر صحبت‌های مدیرعامل همکاران سیستم بود. فرید فولادی در صحبت‌های خود با سهامداران، با اشاره به تاسیس شرکت «ابرآمد» در سه‌ماه سوم سال ۹۸ گفت: «ابرآمد عرضه‌کننده خدمات جدید در بخش‌های زیرساخت‌های ابری است. «بسته دورکاری» اولین محصولی است که این شرکت به تازگی به بازار عرضه کرده است. این بسته شامل مجموعه‌ای از ابزارهای ضروری برای ایجاد یک ساختار دورکار مبتنی بر رایانش ابری است.» فرید فولادی در ادامه به افزایش توان پاسخگویی محصولی همکاران سیستم به کمک ابزار فرایار راهکاران اشاره کرد و گفت: «در سال گذشته به نیاز بیش از ۲۸۰ مشتری پاسخ داده‌ایم و بستری به نام «بازار» هم طراحی کرده‌ایم که به زودی آن را برای عموم رونمایی می‌کنیم. در این بستر شرکت‌های IT هم می‌توانند نرم‌افزار تولید کنند و آن را به راهکاران اضافه کنند.»

مدیرعامل همکاران سیستم با اشاره به رشد ۶۶ درصدی مشتریان راهکاران؛ ERP بومی شرکت، از رسیدن به مرز ۴۹۰۰ مشتری و ۱۲۵ هزار کاربر خبر داد. بیش از ۶۰۰ شرکت از مشتریان همکاران سیستم هم سیستم‌هایشان را به راهکاران ارتقا داده‌اند.

فولادی در ادامه به تشریح ارزش‌آفرینی راهکاران در بازارهای تخصصی و صنایع مختلف پرداخت. او در این زمینه گفت: «با سهم بازار ۶۵ درصدی و تجربه موفقی که در صنعت پتروشیمی به‌دست آوردیم، تمرکز بر صنایع پخش، خرده‌فروشی و سیمان را به شکل تخصصی‌تر دنبال کردیم. سال گذشته راهکار جدیدی به نام «فرسان» را عرضه کردیم که در واقع یک پل ارتباطی بین فروشگاه‌ها و شرکت‌های پخش است و با سیستم‌های پخش راهکاران یکپارچه است. در سال ۹۹ این راهکار را بر بستر ابر عرضه خواهیم کرد.»  فولادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رویکرد ایجاد شبکه شرکای استراتژیک با هدف پوشش گسترده‌تر بازار و پاسخگویی کامل‌تر به نیازهای مشتریان اشاره کرد. به گفته فولادی در این راستا در سال گذشته، علاوه بر تاسیس شرکت ابرآمد، همکاران سیستم چهار شرکت استانی به نام هم‌‌پیمان تاسیس کرده است. فولادی در این زمینه افزود: «سال گذشته با در اختیار گرفتن بخشی از سهام شرکت سرونو، نرم افزار CRM را به سبد محصولات‌مان اضافه کردیم.» در این نشست همچنین اعلام شد که به ازای هر سهم، ۱۰۰ تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم می‌شود. جمع کل سود سالانه شرکت نیز ۱۲۸ میلیارد تومان اعلام شد.