یک مارکت پلیس جدید در حوزه خشکبار و فینگرفود

استارت‌آپ مزبار به گفته مدیرانش، فعالیت خود را از بهمن ۹۶ بر پایه سرمایه‌گذاری شخصی استارت زده است. ایمان ضیایی، مدیرعامل و بنیان‌گذار مزبار در رابطه با ایده راه‌اندازی این استارت‌آپ می‌گوید: «وقتی دیدیم برای میهمانی چقدر سخت باید مزه و فینگر فود سفارش دهیم این فکر به ذهنمان رسید که خیلی راحت بتوانیم دورهمی برگزار کنیم و بدون دردسر غذاها را سفارش دهیم.»

به گفته ایمان ضیایی، تحقیقات مزبار نشان می‌دهد فقط در تهران، یک مارکت یک میلیارد دلاری در حوزه پذیرایی وجود دارد و این یعنی از هر تهرانی به‌طور میانگین، در هفته ۳۰ هزار تومان پذیرایی می‌شود.

مزبار ادعا می‌کند درحالی‌که فینگر فود درست کردن و سفارش آن عرف ۴۸ ساعته دارد اما این استارت‌آپ توانسته این زمان را به ۴ ساعت برساند. این تایم در کل دنیا حداقل ۲۴ ساعت است حتی برای غذاهای یخ‌زده.

مزبار که فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده، درطول مسیر تا به امروز با فراز و نشیب‌ها و البته چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده است.

ایمان ضیایی در این رابطه می‌گوید: «از ابتدای فعالیت همه چیز مرتب پیش می‌رفت اما در جریان جهش ارزی سال ۹۷ کلی سختی کشیدیم و نتوانستیم به رشد برسیم.

ضربه بعدی سیب اپ بود که ۸۵ درصد کاربران آی‌اواس ما دسترسی به اپلیکیشن ما از طریق سیب اپ را از دست دادند و باز هم  نتوانستیم روند رشد مثبتی را که داشتیم حفظ کنیم.»

مدیرعامل مزبار در ادامه به قطعی اینترنت آبان اشاره کرد که مزبار توانست پس از آن همچنان به رشد خود ادامه دهد. مزبار روی هم رفته از ابتدای فعالیت تا سال ۹۸ توانسته به رشد ۱۰هزار درصدی دست پیدا کند.

مزبار نیز همانند دیگر استارت‌آپ‌های ایرانی، در دوره کرونا با افت مشتریان همراه شده و به گفته مدیران خود در اسفند ماه با کاهش ۸۵ درصدی سفارش‌های مواجه شده است. اما در سال ۹۹ و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت توانسته تا حدودی به وضعیت قبلی خود بازگردد.