در این نامه که به امضای  رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده، استارت‌آپ‌هایی چون اسنپ، خوب‌شو، دکتر چکاپ، آتی آزما، ویزیت ۲۴، سر و آسا مد، آسان آزمایش، آپ و آزمایش آنلاین مورد خطاب قرار گرفته‌اند و به آنها تذکر داده شده که این خدمت را ظرف ۴۸ ساعت از سامانه خود حذف کنند. 

در این نامه انجام تست کرونا توسط استارت‌آپ‌ها اختلال در برنامه ملی تشخیص، پایش و مهار زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان شده و ایجاد تقاضای القایی غیرمجاز اعلام شده است.

از استارت‌آپ‌ها خواسته شده ظرف 48 ساعت تبلیغات و اجرای برنامه تست کرونا در منازل را خاتمه دهند. 

با توجه به آلودگی مراکز درمانی بسیاری از مردم از انجام تست کرونا که مستلزم  مراجعه به مراکز درمانی بود خودداری می‌کردند  و اجرای این تست در منزل حتی از حضور افراد مشکوک در جامعه خودداری می‌کرد. 

وزارت بهداشت همچنین در نامه خود آورده است: در مورد سایر فعالیت‌های کسب‌وکارها موظفند ضمن اخذ مجوزهای خدمات بالینی در منزل به صورت مستقیم یا به صورت قراردادی با مراکز دارای مجوز به طور شفاف تمامی ارتباطات خود با هر آزمایشگاه را مشخص و در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین این کسب و کارها موظفند تا ضمن رعایت پروتکل‌های محرمانگی داده‌های سلامت طبق استانداردهای مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قراردادها، تعرفه‌ها و نحوه همکاری با مراکز آزمایشگاهی و سایر اطلاعات پیرامون این خدمت را در صورت نیاز به مراجع ذی‌صلاح ارائه کنند.