به گزارش روابط‌عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی ناظمی با بیان اینکه تاکنون از ابتدای سال پنج دوره رویداد جذب سرمایه در حوزه‌های تخصصی برگزار شده است، گفت: هدف دیگر از برگزاری این رویداد هدفمندی و تزریق سرمایه به اکوسیستم نوآوری است، ضمن اینکه از ۶ استارت‌آپ شرکت‌کننده در اولین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی که در حوزه سلامت برگزار شد، سه استارت‌آپ سرمایه‌گذار خود را پیدا کرده و پرونده آنها روی میز صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین باقی سرمایه مورد نیاز استارت‌آپ است. همچنین در رویداد دوم نیز ۲ استارت‌آپ ۳۰ درصد مراحل پایانی جذب سرمایه را پشت سر گذاشته‌اند و درحال‌حاضر ۸۰ درصد استارت‌آپ‌های حاضر در این پنج رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستند و این نشان می‌دهد که حداقل یک متقاضی برای ایده آنها وجود دارد. نتایج مذاکرات بعد از رسیدن به مرحله نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه در بیان قیاس رویداد ارائه نیازهای فناورانه و رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی تاکید کرد: در سال گذشته 14 رویداد ارائه نیازهای فناورانه به‌صورت حضوری برگزار شد اما با شیوع کرونا این رویدادها در سال‌جاری به‌صورت مجازی درحال برگزاری است؛در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی ایده توسط استارت‌آپ مطرح می‌شود و سرمایه‌گذاران بنابر تشخیص خود تامین مالی پروژه را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی بر عهده می‌گیرند.

 ناظمی در مورد شیوه کار دوشنبه‌های استارت‌آپی نیز توضیح داد و افزود: از یک ماه قبل فراخوانی برای جذب استارت‌آپ‌های صاحب ایده برای تامین سرمایه اعلام می‌شود و بعد از ارزیابی ایده‌های نوآورانه ارسالی، کارگزار نمونه‌های برتر را انتخاب و درخواست اطلاعات تکمیلی می‌کند و این اطلاعات به‌صورت خلاصه برای سرمایه‌گذاران ارسال می‌شود تا در روز رویداد با ایده‌ها آشنایی داشته باشند. همچنین برای استارت‌آپ‌ها یک فیلم تبلیغاتی ساخته می‌شود و دو روز قبل از رویداد آموزش‌های لازم برای نحوه ارائه به سرمایه‌گذار داده شده و در یک جلسه به‌صورت آزمایشی، ارائه را انجام می‌دهند. وی ادامه داد: این رویداد یک فرصت بی‌نظیر برای استارت‌آپ‌ها به منظور جذب سرمایه است؛ در صورتی که عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به پرداخت یک چهارم از سرمایه مورد نیاز اعلام آمادگی کنند ما تا 4 برابر از سرمایه مورد نیاز را تامین خواهیم کرد. معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی به اثرگذاری این رویداد در تزریق امید و تولید ایده‌های جدید اشاره و تاکید کرد: این رویداد تاثیر مثبتی بر تولید ایده‌های جدید دارد و به کار‌آفرینان امید می‌دهد که مانعی برای تامین مالی ایده وجود ندارد و می‌توانند به راحتی ایده‌های جدیدی را پرورش دهند. ناظمی در مورد عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز توضیح داد و گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری به‌عنوان عاملان ما از کارگروهی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز فعالیت دریافت می‌کنند و 51 درصد از سهام آنها متعلق به بخش خصوصی است که مستقل عمل می‌کنند و هیچ رابطه سهامداری با صندوق نوآوری و شکوفایی ندارند.