باقرزاده با بیان اینکه نظام‌های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجهه با پدیده کرونا نرسیده‌اند، اظهار کرد: اکثر توصیه‌های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه‌مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است. رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهم‌تر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژیک در حوزه‌های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است. باقرزاده با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش‌ها نشان داده‌اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می‌رود پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود. وی با بیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت‌تاثیر قرار گرفته است خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بسیاری از مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می‌گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت‌آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد. باقرزاده با بیان اینکه براساس پژوهش‌های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش‌آموز استرس ایجاد می‌کند، گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روزبه‌روز قابلیت‌های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف‌گیری، پوشه‌گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می‌شود. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، همچنین رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پایان از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.