به گفته منابع آگاه، فاکسکان تصمیم نهایی درباره کارخانه جدید را اواخر امسال می‌گیرد و کار ساخت پس از آن آغاز خواهد شد اما هنوز هیچ قطعیتی درباره انجام چنین طرحی وجود ندارد. پگاترون هم سرگرم مذاکرات اولیه با وام‌دهندگان درباره تاسیسات تولیدی جدید در مکزیک برای مونتاژ تراشه‌ها و سایر قطعات الکترونیکی است. فاکسکان پنج کارخانه در مکزیک دارد که عمدتا تلویزیون و سرور تولید می‌کنند و توسعه فعالیتش در این کشور به منزله تغییر جهت تدریجی و گسترده زنجیره تامین جهانی از چین در بحبوحه جنگ تجاری پکن و واشنگتن و بحران ویروس کرونا است. دولت ترامپ در حال بررسی مشوق‌های مالی برای تشویق شرکت‌ها برای خارج کردن تاسیسات تولیدشان از آسیا به ایالات‌متحده، آمریکای جنوبی و کارائیب است.

مکزیک که توافق تجارت آزاد جدیدی با آمریکا امضا کرده است، از مزایای دیگری مانند نزدیکی به بزرگ‌ترین بازار مصرفی جهان و دستمزدهای اندک برخوردار است. با وجود رکود جهانی و نگرانی‌ها نسبت به فضای کسب‌وکار در دولت اندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، آمارها نشان داده که سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور امسال تا حدود زیادی ثابت مانده است. منبع آگاه دیگری به رویترز گفت: فاکسکان با دولت مکزیک تماس گرفته و مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد، با این حال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک مایه نگرانی اصلی برای سرمایه‌گذاری احتمالی است. فاکسکان که رسما «هون‌های پرسیژن اینداستری» نام دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد اگرچه به توسعه فعالیت‌های جهانی خود ادامه می‌دهد و یک سرمایه‌گذار فعال در مکزیک است اما فعلا برنامه‌ای برای افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها ندارد.

رویترز در ژوئیه گزارش کرده بود فاکسکان قصد دارد حداکثر یک میلیارد دلار برای توسعه کارخانه‌ای در هند برای مونتاژ گوشی‌های اپل سرمایه‌گذاری کند. براساس گزارش رویترز، لی یانگ وی، رئیس هیات‌مدیره فاکسکان ۱۲ آگوست در کنفرانسی با سرمایه‌گذاران گفته بود دنیا پس از تنش‌های چین و آمریکا به دو گروه تقسیم شده و شرکتش در تلاش برای فراهم کردن دو مجموعه زنجیره تامین برای خدمات‌رسانی به این دو بازار است.