قیمت اینترنت بالا نرفته، مصرف کاربران بیشتر شده است

آذری‌جهرمی درباره عدم تطابق سرویس درخواستی و دریافتی کاربران و اینکه چرا اینترنت با سرعت ۱۶ مگابیت، تجربه‌ای در حدود ۴ مگ دارد، گفت: اگر سرویس ۱۶مگابیتی بخرید و کمتر از آن تحویلتان دهند، یعنی کم‌فروشی کرده‌اند، شکایتتان را در ۱۹۵ ثبت کنید تا همکارانم آن را پیگیری کنند.

وی همچنین درباره احتمال کم‌فروشی اپراتورهای همراه از جمله همراه اول و ایرانسل اظهار کرد: شکایاتی دریافت کردیم، یک‌بار هم تخلفاتی بود که رفع شد. اما انصافا به‌تازگی به کم‌فروشی سازماندهی‌شده در این دو اپراتور نرسیده‌ایم. اگر شواهدی دارید به ما در ۱۹۵ منعکس کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه بهترین اپراتور کدام است، توضیح داد: به سایت netsanjplus.ir بروید و آنجا براساس موقعیت جغرافیایی، قیمت و کیفیت همه اپراتورها، به‌صورت آنلاین در اختیار شماست و می‌توانید مقایسه کنید.

آذری‌جهرمی در پاسخ به اینکه نقاط دیگر کشور چه زمانی از نسل ۵ پشتیبانی می‌کنند،‌ عنوان کرد برای سراسری شدن پوشش نسل ۵، دو تا سه سال زمان لازم است و درباره مضرات ۵G نیز گفت: ادعاهایی در این زمینه کرده‌اند اما تابه حال هیچ منبع معتبر علمی، مضراتی برای نسل پنجم تلفن‌همراه به اثبات نرسانده است. پژوهشگران ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و قمار و حضور آنها در شبکه‌های تلویزیونی اظهار کرد: قمار اقتصاد ناسالمی است و از دید شرعی حرام است. عده‌ای را فربه و بسیاری را بیچاره می‌کند. تبلیغ قمار هم حتما اشکال دارد و باید تعطیل شود.

وی درباره علت افزایش قیمت لپ‌تاپ و موبایل و راهی برای رفع این مشکل اظهار کرد: دلیلش بالا رفتن نرخ ارز است، ما پیگیری می‌کنیم تا تولید گوشی ارزان‌قیمت و با کیفیت مناسب ایرانی شتاب بگیرد و مشکل تا حدودی حل شود.