نیازهای فناورانه تهران اعلام شد

شهردار تهران با اشاره به مرکز فناوری و نوآوری شهر هوشمند بیان کرد: این مرکز را با همکاری معاونت علمی و فناوری و حضور فعالان در عرصه اکوسیستم فناوری و نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم. وی با تاکید بر اینکه ما تصدی‌گری در کارمان نداریم، افزود: در این راستا بستری فراهم کرده‌ایم که بخش‌های خصوصی بتوانند کارهای خود را به ما ارائه دهند.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم در این رویداد گفت: ما در ایجاد شبکه نوآوری برای تهران موفق بودیم و به‌صورت مجازی آن را در استان‌های کشور توسعه دادیم، اما با صراحت می‌توانم بگویم که در توسعه شبکه مجازی استان‌ها موفق عمل نکردیم. سورنا ستاری با بیان اینکه در ترکیه فین‌تک وجود ندارد، گفت: با فین‌تک بازیگران سنتی روی بازیگران مدرن سرمایه‌گذاری می‌کنند و روزی بالغ بر میلیاردها تومان تراکنش در آن رخ می‌دهد. در آینده بانک‌ها وجود ندارند اما بانکداری می‌ماند. از این‌رو باید به این موضوع به واسطه نوآوری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این جریان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و بستر این سرمایه‌گذاری، شهر است. ستاری با بیان اینکه ما در ایران بزرگ‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هوش مصنوعی را در منطقه داریم، گفت: درحال‌حاضر شرکتی وجود دارد که در آن ۵۰۰ نفر در حوزه برنامه‌نویسی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند و این یک افتخار برای کشور محسوب می‌شود.