آخرین پیش‌بینی‌ها از محصولات جدید اپل

  مدل‌های جدید آی‌فون

به‌نظر می‌رسد در مراسم time flies اپل، شاهد معرفی چهار مدل آی‌فون جدید باشیم. از میان این تعداد، دو مدل پیشرفته و دو مدل دیگر با قیمت ارزان‌تر عرضه خواهند شد. مدل‌های ارزان‌قیمت در ابعاد ۴/ ۵ و ۱/ ۶ اینچی و مدل‌های پرو نیز با ابعاد ۱/ ۶ و ۷/ ۶‌اینچی به دست خریداران خواهند رسید.

تمامی‌ هر چهار مدل به نمایشگرهای به‌اصطلاح لبه‌به‌لبه و فیس‌آیدی بدون ناچ مجهز خواهند بود. همچنین از نمایشگرهای OLED نیز در تمامی‌ مدل‌ها استفاده خواهد شد و مدل‌های پرو به نمایشگرهای ProMotion با نرخ ۱۲۰‌هرتز مجهز خواهند بود.

درخصوص طراحی نیز باید گفت که آی‌فون‌های ۱۲ به لبه‌هایی صاف یا همان فلت همانند آنچه در آی‌پدپرو مشاهده شده، مجهز خواهند شد. فریم مدل‌های پرو از استیل و مدل‌های ارزان‌قیمت از آلومینیوم خواهد بود. گفته می‌شود که پنل جلویی و پشتی هر چهار مدل از شیشه تشکیل شده است.

از دیگر مشخصات آی‌فون‌های پرو می‌توان به برخورداری از سنسور لیدار در دوربین در کنار سه دوربین اصلی دستگاه اشاره کرد که علاوه‌بر ثبت عکس‌هایی بهتر، قابلیت‌هایی مبتنی بر واقعیت افزوده را به گوشی اضافه می‌کند. مدل‌های ارزان‌تر اما همانند آی‌فون ۱۱ به دوربین دوگانه مجهز خواهند بود.

گفته می‌شود که دوربین سه‌گانه آی‌فون‌های‌ پرو‌۲۰۲۰، از لنز تله‌فوتوی ارتقایافته با زوم اپتیکال ۳‌برابری و قابلیت Smart HDR بهبودیافته برای عکاسی بهتر در محیط‌هایی با نور کم‌ بهره خواهد برد. همچنین لنز واید این دوربین نیز از لرزشگیر اپتیکال بهتری برخوردار خواهد بود و امکان ضبط ویدئوهای ۴K با نرخ ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم برثانیه برای کاربران فراهم شده است.

قابلیت بارز آی‌فون‌های امسال، پشتیبانی آنها از فناوری ۵G است. در حال‌حاضر، دو مدل فناوری ۵G وجود دارد که آی‌فون‌های جدید به مدل mmWave ۵G مجهز خواهند بود. این فناوری کوتاه‌بُرد بوده و برای استفاده در مناطق شهری مناسب است. مدل دیگر Sub-۶GHz ۵G نام دارد که اگرچه سرعت آن از مدل قبلی کمتر است اما محدوده وسیع‌تری را دربر می‌گیرد.

و بالاخره مجهز بودن این گوشی به تراشه جدید A۱۴ که مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری تولید شده، توان پردازشی بالاتری را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. همچنین برای این مدل‌ها، حافظه رم ۶ گیگابایتی پیش‌بینی شده است.

  اپل‌واچ سری ۶

اپل همه ساله، مدل جدیدی از ساعت هوشمند خود را به بازار عرضه می‌کند. امسال نیز نوبت اپل‌واچ سری ۶ است تا معرفی شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. گفته می‌شود که این ساعت، از لحاظ طراحی با مدل سری‌۵ شباهت زیادی خواهد داشت و به پردازنده جدیدی به‌منظور ارتقای عملکرد و افزایش طول عمر باتری مجهز خواهد بود.

همچنین مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب نیز بیشتر خواهد بود و فناوری وایرلس و سرعت وای‌فای نیز با ارتقای عملکرد همراه خواهد بود. طبق آخرین شنیده‌ها، باتری اپل‌واچ سری‌۶ از ظرفیت ۸/ ۳۳ میلی‌آمپری برخوردار خواهد بود. از دیگر قابلیت‌های بارز این ساعت جدید می‌توان به حسگر سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون اشاره کرد. مانیتورینگ سلامت ذهن، اندازه‌گیری میزان استرس و ارائه راهکارهایی برای آرام کردن فرد در چنین شرایطی از دیگر ویژگی‌های این ساعت جدید است. گفته می‌شود که علاوه بر اپل‌واچ سری‌۶، از یک مدل ارزان‌قیمت اپل‌واچ نیز رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود که در این ساعت، ویژگی‌هایی همچون ECG یا نمایشگر همیشه‌روشن تعبیه نخواهند شد.

  آی‌پد ایر

شنیده‌ها از رونمایی نسل جدید تبلت‌های اپل با نام آی‌پد ایر خبر می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود صفحه این محصول، تمام نمایشگر و شبیه به آی‌پد پرو، با ابعادی بین ۸/ ۱۰ تا ۱۱ اینچ عرضه خواهد شد و به‌جای ناچ از تاچ‌آیدی استفاده شده است که یا در زیر نمایشگر یا در دل دکمه پاور جای خواهد گرفت.همانند آی‌پد پرو، این محصول از درگاه USB-C به‌جای درگاه لایتنینگ بهره می‌برد. احتمال عرضه کیبورد جادویی به‌همراه این تبلت دور از ذهن نیست. از دیگر ویژگی‌های آی‌پدایر می‌توان به اسمارت کانکتور، چهار بلندگوی استریو و پردازنده A۱۴ اشاره کرد.

ایرتگ‌ها(AirTags)، ایرپاد استودیو، هوم‌پاد جدید و ارزان‌قیمت و نسل جدید پدشارژ وایرلس از دیگر محصولاتی هستند که انتظار می‌رود در این مراسم رونمایی شوند. همچنین انتظار می‌رود در این رویداد، اطلاعاتی از اولین مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون ارائه شود.