ترامپ با اشاره به شرکت بایت‌دنس که مالک تیک‌تاک است، گفت: تیک‌تاک باید کاملا تحت کنترل شرکت اوراکل باشد و پس از عرضه اولیه عمومی، حدس می‌زنم که باقی سهام تیک‌تاک را خریداری خواهد کرد و اگر ما ببینیم کنترل کامل تیک‌تاک در دست آنها نیست، در این صورت با قرارداد موافقت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، «هو شی جین» سردبیر نشریه گلوبال‌تایمز چین در توییتی نوشت: پکن احتمالا با این قرارداد مخالفت خواهد کرد، زیرا این توافق امنیت ملی، منافع و کرامت چین را مخدوش می‌کند. گلوبال تایمز نشریه وابسته به حزب کمونیست چین است و با توجه به پیش‌بینی‌های درستی که سردبیر این نشریه از اقدامات دولت چین در گذشته داشته است، اظهارات وی به دقت دنبال می‌شود. نویسنده این مقاله نسبت به شرط تاسیس شرکت گلوبال تایمز برای حضور پنج شهروند آمریکایی و فقط یک شهروند چینی در هیات‌مدیره و همچنین ایجاد سمت سرپرست امنیت ملی که توسط دولت آمریکا تایید شده باشد، اعتراض کرده است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: اگر تغییر سازمانی تیک‌تاک با دخالت‌های آمریکا به یک مدل تجاری تبدیل شود، بسیاری از شرکت‌های موفق چینی که کسب‌وکارشان را در این کشور گسترش می‌دهند و رقابت می‌کنند از سوی دولت آمریکا هدف گرفته می‌شوند و تحت کنترل آن خواهند بود. در نتیجه این شرکت‌ها فقط طبق منافع آمریکا عمل می‌کنند. تحت توافق اخیر میان دو شرکت، بایت‌دنس حداکثر ۸۰ درصد از تیک‌تاک گلوبال شامل فعالیت‌های این اپلیکیشن در آمریکا و سایر نقاط جهان بدون در نظر گرفتن چین را حفظ خواهد کرد.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد با قرارداد بایت‌دنس با شرکت‌های اوراکل و والمارت موافقت کرده است. به این ترتیب، در هیات‌مدیره تیک‌تاک گلوبال پنج مدیر حضور خواهند داشت که شامل دوگ مک‌میلان، مدیرعامل والمارت هم هست. مقر این شرکت احتمالا در تگزاس خواهد بود و حداقل ۲۵ هزار نفر را استخدام می‌کند.