به گفته وحید مجید، رئیس پلیس فتا ناجا ارجاع پرونده‌های متعدد کلاه‌برداری به پلیس فتا درخصوص شکایت مال‌باختگان با ترفند جدید کلاه‌برداری و تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های مرجوعه مشخص شد، تمامی این افراد طی روزهای گذشته با مراجعه با سامانه سجام مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) و برداشت غیرمجاز از حساب‌های‌شان قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به زیاد بودن پرونده‌ها می‌گوید: با توجه به پرونده‌های قضایی و پیچیدگی شیوه و شگرد مجرمانه، موضوع در کارگروه ویژه پلیس فتا مطرح شد و اقدامات فنی و عملیاتی علیه مجرم یا مجرمان با استفاده از تیم کارشناسان فنی و با تجربه پلیس فتا آغاز شد.

وی بیان کرد: اعضای این تیم هفت نفره که دانش فنی بالایی در امور رایانه‌ای و فنی داشتند با ایجاد سایت جعلی کاملا مشابه با سامانه سجام و اقدامات کاملا حرفه‌ای در بالا نگه داشتن سامانه جعلی مذکور در رنکینگ جست‌وجوی گوگل در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه بانکی جعلی نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی متقاضیان اقدام می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام دستگیری مجرمان، بانک اطلاعاتی از ۳۰ هزار حساب هموطنان و تعداد ۳ دستگاه خودرو به انضمام ۱۲ گوشی تلفن‌همراه و سه دستگاه لپ‌تاپ کشف شد.