شکایت نوکیا برای جلوگیری از فروش لنوو در آلمان

به گزارش «ایسنا» دادگاهی در مونیخ ۳۰ سپتامبر درحکمی اعلام کرد که شرکت لنوو یکی از امتیازهای انحصاری نوکیا را نقض کرده و دستور جمع‌آوری محصولات این شرکت هنگ‌کنگی از فروشگاه‌ها را صادر کرد.

نوکیا مبارزه با لنوو بر سر نقض امتیاز انحصاری را سال گذشته آغاز کرد. این شرکت فنلاندی علاوه بر شش پرونده در آلمان، پرونده‌های شکایتی علیه لنوو در آمریکا، برزیل و هند دنبال می‌کند.

لنوو که بزرگ‌ترین سازنده رایانه شخصی در جهان است، علیه حکم دادگاه مونیخ تقاضای تجدیدنظر کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد ما بر این باوریم که خود نوکیا با امتناع از دادن مجوز استفاده از فناوری خود براساس شرایط منطقی و بدون تبعیض به لنوو یا شرکت‌های دیگر، تعهدات قانونی خود را نقض کرده است.

فناوری اچ ۲۶۴ یک فرمت فشرده‌سازی ویدئوست که به‌طور گسترده در تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها استفاده می‌شود. نوکیا پیش از این از اپل برای نقض امتیازهای انحصاری خود شکایت و دو میلیارد دلار خسارت در سال ۲۰۱۷ دریافت کرده بود.

دادگاه مونیخ که حکمش فقط در آلمان قابل اجراست، ادعای لنوو مبنی بر اینکه نوکیا تعهدات حقوقی خود برای دادن مجوز استفاده از فناوری‌اش براساس شرایط منطقی و بدون تبعیض را رعایت نکرده است، نپذیرفت. براساس گزارش رویترز، نوکیا اعلام کرد لنوو تمایلی برای ورود به مذاکرات نداشت و می‌تواند این موضوع را با پذیرفتن مسوولیت‌هایش و موافقت با دریافت مجوز براساس شرایط منصفانه حل کند.