با رونمایی رسمی از مدرسه بازی‌سازان فردا، محتواهای آموزشی تهیه شده در انستیتو ملی بازی‌سازی به مرور از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد در اختیار حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز عضو کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در این شبکه قرار می‌گیرد.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه مخاطب آموزش‌های بازی‌سازی ارائه شده در مدرسه بازی‌سازان فردا تمام دانش‌آموزان کشور به‌ویژه گروه‌های سنی زیر ۱۶ سال هستند، تصریح کرد: آموزش بازی‌سازی برای این مقطع سنی و در سطح کشوری و به‌صورت رایگان تقریبا بی‌سابقه بوده است.

به گفته «فرزانه شریفی» محتواهای آموزشی بازی‌سازی در شبکه شاد ارائه داده می‌شوند. آموزش عمومی غیرهم‌زمان بازی‌سازی برای مخاطبان این شبکه در قالب ویدئوهای آموزشی عرضه شده و همچنین دانش‌آموزانی که پیش زمینه آموزش بازی‌سازی را از گذشته دارند، طی فراخوانی شناسایی و به‌صورت همزمان و با حمایت مستقیم انستیتو دوره‌های تخصصی را طی می‌کنند. به‌رغم نبود بستر و شرایط تعاملی در شبکه شاد؛ اکنون امکانی فراهم شده تا دانش‌آموزان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی بازی‌سازی بتوانند سوالات خود را از اساتید این حوزه بپرسند.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی افزود: انستیتو ملی بازی‌سازی در استودیو خود در حال ضبط بیش از ۱۰۰ ساعت محتوای آموزشی برای این شبکه است که تا پایان سال تحصیلی جاری به تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مدرسه بازی‌سازان فردا به‌عنوان یک مدرسه مهارتی به موازات دروسی که معلمان به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی درس می‌دهند، ایجاد شده است تا بچه‌ها بازی‌سازی را از سطح مقدماتی تا حرفه‌ای یاد بگیرند و به‌عنوان نسل بازی‌ساز فردا به صنعت بازی‌سازی ایران متصل شوند. در واقع ما با این طرح به‌دنبال تامین نیروی آماده به‌کار در نسل بعدی صنعت گیم ایران هستیم.