آمازون داروخانه مجازی راه‌اندازی کرد

این فروشگاه جدید آمازون، فارمسی نام دارد و به مشتریان اجازه می‌دهد در هنگام خرید دارو در وب‌سایت یا اپلیکیشن آمازون، به مقایسه قیمت بپردازند. خریداران می‌توانند در هنگام پرداخت بین گزینه پرداخت بدون بیمه و پرداخت با بیمه تغییر وضعیت دهند. این سرویس برای باشگاه مشتریان وفادار پرایم آمازون با تخفیف بالایی عرضه می‌شود.

پیش از این خریداران برای خرید دارو به وب‌سایت پیل پک هدایت می‌شدند اما اکنون امکان خرید مستقیم در وب‌سایت آمازون فراهم شده است. آمازون در سال ۲۰۱۸ داروخانه آنلاین پیل پک را به مبلغ ۷۵۳ میلیون دلار خریداری کرده بود.

ارزش سهام داروخانه‌های زنجیره‌ای، عمده‌فروشان دارو و فروشگا‌ه‌ها در پی راه‌اندازی داروخانه مجازی آمازون سقوط کرد. آمازون اکنون وارد رقابت مستقیم‌تری با شرکت‌های «سی‌وی‌اس هلث کورپ» و «والگرینز بوتس الاینس» می‌شود که بزرگ‌ترین شرکت‌های فروش داروی زنجیره‌ای آمریکا هستند.

این شرکت که به‌عنوان یک فروشگاه کتاب تاسیس شده بود، با گسترش فعالیت خود، صنایعی نظیر خرده‌فروشی و رایانش را مختل کرد و اکنون نوبت به صنعت دارو رسیده است. توسعه فعالیت‌های آمازون باعث برانگیخته شدن انتقاد گرو‌ه‌های مدافع حقوق کارگری و قانونگذاران آمریکایی از قدرت روزافزون و گستردگی فعالیت‌های این غول اینترنتی شده است.

اگر اعضای پرایم بخواهند به‌صورت حضوری خرید کنند، آمازون اعلام کرده که تخفیف‌ها برای خریدهای غیربیمه‌ای همچنان در بیش از ۵۰ هزار داروخانه از جمله داروخانه‌های رقیبانش موجود خواهد بود. مشترکان سرویس پرایم می‌توانند هنگام پرداخت بدون بیمه، داروهای ژنریک را با ۸۰ درصد تخفیف و داروهای برند را با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.