پشتیبانی از برنامه‌های اندروید   در ویندوز از سال آینده

این منبع خبری با انتشار توییت‌‌هایی نوشت که سال ۲۰۲۱ برای ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۰ ایکس و رایانه‌‌های مبتنی بر کلاد، سال بزرگی خواهد بود. وی عنوان کرد براساس اطلاعاتی که به‌دست آورده، مایکروسافت قصد دارد در سال آینده امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌‌های اندروید را به سیستم‌عامل ویندوز اضافه کند که در هفته‌‌های آتی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

تا پیش از این، کاربران ویندوز و آنهایی که به‌دنبال کار با برنامه‌‌های اندروید در این محیط بودند، از شبیه‌سازهایی که برای این منظور در بازار اپلیکیشن‌‌ها وجود داشت استفاده و برنامه‌‌های اندروید مدنظر را روی سیستم ویندوزی خود اجرا می‌کردند.

حال با توجه به شکست پروژه ویندوزفون و عدم استقبال کاربران از آن، مایکروسافت تصمیم گرفته راه را برای ورود اپلیکیشن‌‌های اندروید به اکوسیستم ویندوز هموار کند. البته مایکروسافت اخیرا برنامه‌ای به نام Your Phone عرضه کرده که کاربران گوشی‌‌های هوشمند می‌توانند صفحه نمایش دستگاه را روی ویندوز اجرا کرده و بسیاری از کارها از قبیل ارسال فایل، نوشتن پیامک یا حتی پاسخ دادن به تماس‌‌های صوتی را از طریق ویندوز انجام دهند.

این خبر درحالی مطرح شد که به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌دنبال رقابت با رقبایی همچون اپل است. اپل چندی پیش در مراسم رونمایی از دستگاه‌‌های مک جدید خود اعلام کرد که نسخه جدید سیستم‌عامل مک‌به لطف برخورداری از تراشه M1 از قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌‌های آی‌پد، او‌اس ‌و آی‌او‌اس برخوردار خواهد بود.