براساس آمار استخراج‌شده، میزان استفاده از شبکه شاد در گوگل‌فایربیس، تعداد کاربران یکتای فعال در ۲۸ روز گذشته ۱۸میلیون نفر، تعداد کاربران یکتای فعال در هفت روز گذشته ۱۳ میلیون نفر و تعداد کاربران یکتای فعال در روز گذشته ۶/ ۹ میلیون نفر است. شبکه شاد از ابتدای سال تحصیلی جاری امکان پخش زنده کلاس و ارتباط زنده دوطرفه و تماس صوتی درون اپلیکیشن (تماس دوسویه) را فراهم کرده است. معلم در کلاس‌های آنلاین خود می‌تواند با انتخاب پخش زنده دو‌طرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند، به این صورت که فرد آغاز‌کننده تصویر آنلاین خود را در گروه ایجاد می‌کند و دیگر اعضای گروه می‌توانند با ارسال درخواست لایو در آن شرکت کنند یا پرسش‌های خود را برای پاسخگویی معلم در پخش زنده درج کنند.

آمار استفاده از پخش لایو در شبکه شاد به بیش از ۶۰۰هزار پخش‌زنده در روز پنجم آذرماه رسیده است. پیغام‌های یکتای جابه‌جا شده در شبکه شاد در بازه زمانی ششم آبان تا پنجم آذر ماه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون متغیر بوده است. همچنین ترافیک شاد در دودیتاسنتر تولید می‌شود و براساس ثبت اطلاعات مذکور یکی از دیتاسنترها، در بازه زمانی ۳۰ روزه اخیر، بیشینه پهنای باند به ۳۲۱ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.  تعداد کاربران شبکه شاد از ساعات ابتدایی صبح به‌تدریج افزایش می‌یابد و در ساعت ۱۰ صبح به اوج خود می‌رسد؛ به‌گونه‌ای ‌که بیش از دومیلیون نفر در این ساعت در حال استفاده از شاد هستند. براساس گزارش‌ها، پایین‌ترین آمار دسترسی به شبکه شاد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

 تعداد کل دانش‌آموزان این استان ۷۶۱ هزار نفر است که از این میزان، هویت ۳۱۸ هزار نفر در شاد احراز شده و تعداد دانش‌آموزان فعال در هفت روز گذشته ۲۲۵ هزار نفر بوده است. در نهایت آمار اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد که در حال‌حاضر تعداد کل پیغام‌های ارسال‌شده در شبکه شاد ۹ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۳ عدد است. پیشینه پهنای باند ۳۳۰ گیگابایت بر ثانیه و تعداد فایل‌های ارسال شده سه میلیارد و ۳۵۳میلیون و ۹۹۱ هزار و ۳۶۲ مورد است.