بر اساس اعلام مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای)، اخیرا بدافزاری مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی Go شناسایی شده که از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی رو به گسترش است. این بدافزار برنامه استخراج‌کننده رمزارزXMRig را برای استخراج رمزارز Monero روی سرورهای ویندوزی و لینوکسی مستقر می‌کند. بدافزار چند پلت‌فرمی مذکور، قابلیتی مشابه کرم‌های کامپیوتری دارد که امکان گسترش به سیستم‌های جدید را با استفاده از بروت-فورس سرویس‌های عمومی فراهم می‌آورد.

این بدافزار با اسکن و سپس بروت-فورس سرویس‌های عمومی مانند MYSQL، Tomcat، Jenkins و WebLogic گسترش می‌یابد. همچنین نسخه‌های قدیمی این بدافزار قابلیت اکسپلویت آسیب‌پذیری با شناسه CVE-۲۰۲۰-۱۴۸۸۲ را که منجربه اجرای کد از راه دور در Oracle WebLogic می‌شوند، دارند. بدافزار بعد از تحت‌تاثیر قرار دادن یکی از سرورهای هدف، اسکریپت لودر خود را در سیستم هدف قرار می‌دهد. این اسکریپت جهت استقرار کد باینری کرم و ماینر XMRig در سیستم هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۹ طبق گزارش منتشرشده، امکان شناسایی کد باینری ELF کرم و اسکریپت مربوط به لودر بدافزار توسط VirusTotal وجود نداشته است. این موضوع نشان می‌دهد که خطر این بدافزار در سیستم‌های لینوکسی بسیار بیشتر است. هکرهای پشتیبان این بدافزار به‌صورت فعال قابلیت‌های این بدافزار را به‌روزرسانی می‌کنند.