اختلال این پیام‌رسان که از دو روز گذشته به اوج خود رسیده بود، اکنون بر بستر اینترنت ثابت حل شده است، اما همچنان دسترسی به این پیام‌رسان از طریق اینترنت همراه بدون استفاده از فیلترشکن ممکن نیست.

سیدجمال هادیان، مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات، در توییتر خود نوشت: خبر رجا نیوز مبنی بر رای مثبت وزیر ارتباطات به انسداد پیام‌رسان سیگنال، کذب محض است. این توییت که توسط وزیر ارتباطات نیز بازنشر شد، در واکنش به خبری بود که دقایقی قبل در کانال تلگرامی رجانیوز منتشر شد.

در متن این خبر آمده است: «به نقل از یک منبع آگاه اختلال در دسترسی به پیام‌رسان سیگنال مربوط به مصوبه‌ای در سال ۹۵ توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است که اخیرا براساس همان مصوبه بعضی اپراتورها اقدام به اعمال برخی محدودیت‌ها روی این پیام‌رسان کرده‌اند. با توجه به کثرت اعضای دولتی در این کارگروه هیچ مصوبه‌ای بدون رای اعضای دولتی، رای نمی‌آورد و این مصوبه نیز با رای مثبت وزیر ارتباطات بوده است.»

در ادامه این خبر آمده که همان‌طور که سخنگوی قوه قضائیه اشاره کرد، در دوره جدید قوه قضائیه هیچ دستور جدیدی مبنی بر اعمال فیلترینگ بر هیچ رسانه و پیام‌رسانی صادر نشده است.