کمتر از یک‌سال پیش بود که شرکت چینی هوآوی توانست با کنار زدن اپل، خود را به‌عنوان دومین تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان معرفی کند. اما با توجه به تحریم‌های شدید آمریکا علیه این شرکت، فروش گوشی‌های هوآوی با افتی نسبی همراه شد.

براساس این گزارش، میزان فروش گوشی‌های هوآوی در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال ۲۰۱۹، با افتی ۲۱ درصدی همراه بوده است. با این حال، در مجموع سال گذشته و به لطف عملکرد موفق این شرکت در سه ماهه‌های قبلی، این شرکت بعد از اپل در رده سوم ایستاد.

در این بین، شیائومی‌ رشدی ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه کرد و توانست سهم بیشتری از بازار بین‌المللی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. اما بیشترین میزان رشد متعلق به شرکت ریلمی (Realmi) بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، رشد فروش ۶۵ درصدی را تجربه کرد.

همچنین در این گزارش آمده که اپل در سه ماه اخیر، بیشترین میزان فروش آی‌فون را در تاریخ خود داشته و رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرده است. اما نکته جالب اینجاست که سامسونگ به‌‌رغم قرار گرفتن در صدر این فهرست، نتوانست بر میزان فروش گوشی‌های خود بیفزاید.

طبق گزارش‌های دو مرکز نام‌برده، فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال قبل، افتی ۱۴ درصدی داشته است. همچنین، مجموع فروش تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سال گذشته، نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهشی ۷ تا ۱۰ درصدی مواجه بوده است.