به گزارش «ایسنا» و به نقل از دیلی‌میل، دقایقی بعد از لغو پرتاب، ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت در توییتر خود، اداره‌ هوانوردی فدرال(FAA) را برای قوانینش در مورد پرتاب فضاپیما که مجوز پرتاب آزمایشی به اسپیس‌ایکس را نداده بود مورد انتقاد قرار داد. ماسک نوشت: بخش فضایی اداره‌ هوانوردی فدرال برخلاف بخش هواپیمایی آنکه خوب است، ساختار نظارتی کاملا نامناسبی دارد. قوانین آنها برای تعداد کمی پرتاب در سال از چند مرکز دولتی مناسب است و با این قوانین، بشر هرگز به مریخ نخواهد رفت.

این اداره زمانی که ماسک عصبانیتش را در فضای مجازی ابراز می‌کرد سکوت کرد، اما بخش فضایی آن به دیلی‌میل گفت: ما پیش از تصویب پرواز آزمایشی بعدی، برای حل مشکلات ایمنی مهم با اسپیس‌ایکس کار خواهیم کرد. اگرچه اداره‌ هوانوردی فدرال به این موضوع اشاره‌ای نکرده است، اما شاید این تاخیر مربوط به پرتاب قبلی اسپیس‌ایکس یعنی فضاپیمای «۸SN» باشد که هفت مایل بالا رفت و سپس روی سکوی پرتابش منفجر شد. پرتابی که ماسک آن‌ را آزمایشی فوق‌العاده می‌داند.

صرف نظر از اینکه اسپیس‌ایکس برای انجام آزمایش مجدد به مجوز نیاز دارد، این شرکت اعلام کرده که قصد دارد در روز دوشنبه تلاش دیگری انجام دهد. فضاپیمای «۹SN» یک هفته روی سکوی پرتاب منتظر انجام پرواز آزمایشی خود بوده است تا شش مایل به سمت بالا برود تا مانوری در هوا و فرودی آیرودینامیکی داشته باشد. مشابه کارهای «۸SN» در ماه دسامبر. اسپیس‌ایکس از ابتدای ماه ژانویه در مورد پرتاب فضاپیمای خود صحبت می‌کند اما به‌نظر می‌رسد این ماموریت تا زمانی که این شرکت و اداره هوانوردی به توافق نرسند انجام نخواهد گرفت و توییت ایلان ماسک نیز به این موضوع کمکی نکرده است.