در پیام استاتوس واتس‌اپ آمده است: اطلاعات غلط و گیج‌کننده زیادی درخصوص به‌روزرسانی جدیدمان شکل گرفته است. ما می‌خواهیم به افراد کمک کنیم تا به حقایقی مربوط به نحوه حفاظت واتس‌اپ از حریم شخصی و امنیت کاربران پی ببرند. برای این منظور، آپدیت‌هایی را به قسمت استاتوس اضافه می‌کنیم تا افراد، اطلاعات دقیق را مستقیما از واتس‌اپ دریافت کنند. آپدیت نخست استاتوس ما بر این موضوع تاکید می‌کند که واتس‌اپ یا فیس‌بوک نمی‌توانند به پیام‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند چرا که این پیام‌ها از طریق روش رمزنگاری end-to-end محافظت می‌شوند.

واتس‌اپ قصد دارد از طریق این پیام‌ها، سوءتفاهم‌های به وجود آمده در رابطه با تغییرات جدید این پلت‌فرم را برطرف کند. آپدیتی که واتس‌اپ از اعمال آن در پلت‌فرم خود خبر داده بود، به منظور کمک به صاحبان کسب‌وکارها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان طراحی شده بود و از آنها می‌خواست اطلاعات خود را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند. اما از آنجا که فیس‌بوک، سابقه چندان روشنی در حفاظت از اطلاعات کاربران ندارد و نتوانسته اعتماد مخاطب را جلب کند، انتقال اطلاعات شخصی به این پلت‌فرم برای کاربران قابل قبول نیست و تمایلی به این کار ندارند. با این حال، در پی مهاجرت حجم زیادی از کاربران به اپلیکیشن‌های رقیب، واتس‌اپ زمان آغاز این تغییرات را به تعویق انداخت تا جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه دهد و کاربران را از اهداف این تصمیم خود آگاه کند.

اما در این بین، دو اپلیکیشن تلگرام و سیگنال بیشترین سود را از تغییرات جدید واتس‌اپ بردند. به این معنی که کاربران زیادی به این دو پلت‌فرم پیوستند و به محبوبیتی بیشتر از قبل دست یافتند. اخیرا تلگرام نیز با ارائه قابلیت انتقال تاریخچه چت‌های واتس‌اپ به اپلیکیشن خود، راه را برای مهاجرت بیشتر کاربران به اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام هموارتر کرد.