به‌عبارتی دقیق‌تر، این شرکت ژاپنی توانست درآمدی ۴/ ۸ میلیارد دلاری را به‌ثبت برساند که نشان از افزایشی ۴۰‌درصدی دارد. گفته شده که بخش قابل‌توجهی از این درآمد را کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌دست آورده است. همچنین، سود عملیاتی سونی در فصل پایانی ۲۰۲۰، با رشدی ۵۰‌درصدی به ۳/ ۷۶۳ میلیون دلار رسید که محصولات مربوط به حوزه گیمینگ همانند کنسول‌ها، مشترکان پلی‌استیشن‌پلاس و دیگر سخت‌افزارهای مربوط به این حوزه، بیشترین نقش را در ثبت این عملکرد داشتند.

طبق پیش‌بینی‌های مرکز تحقیقاتی Omdia، سونی تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸/ ۱۷ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۵ را عرضه خواهد کرد که این رقم تا سال ۲۰۲۴ به ۹/ ۶۳ میلیون دستگاه خواهد رسید.

در این میان، مایکروسافت نیز در ماه‌های پایانی سال گذشته، عرضه ایکس‌باکس سری ایکس را آغاز کرد و گفته می‌شود که این شرکت نیز بتواند تا پایان سال‌جاری میلادی ۱/ ۱۲ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۲۰۲۴، حدود ۸/ ۴۱ میلیون دستگاه را به دست خریداران برساند.

آمار و ارقام منتشر‌شده از سوی سونی نشان می‌دهد که پلی‌استیشن ۵ نیز توانست عملکردی مشابه را در فصل نخست عرضه خود ثبت کند؛ به‌طوری‌که برای پلی‌استیشن ۴ نیز فروش ۵/ ۴ میلیون دستگاهی در فصل سه ماه نخست آغاز فروش ثبت شده بود.