به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، شهره ناصری در تشریح دستاوردهای مرحله نخست پروژه همکاری مشترک ایران با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در ترویج و ارتقای بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط و توانمند‌سازی و حمایت مالی کسب‌وکارها اظهار کرد: پروژه مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران با یونیدو، طرحی است که با توجه به شناسایی ظرفیت موجود در کشور و اهداف اسناد ابلاغی توسعه کشور در حوزه رشد و توسعه کسب‌وکارها شکل گرفت. وی گفت: این پروژه در دی ماه ۱۳۹۷ و با امضای تفاهم‌نامه مشترکی میان رئیس کل یونیدو و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کار خود را آغاز کرد. در ادامه این همکاری و در فروردین سال ۱۳۹۸، شرح اقدامات مشترک، تدوین و مورد مبادله قرار گرفت و در شهریور سال‌جاری، قرارداد آن منعقد شد.

نماینده وزارت ICT در اجرای پروژه مشترک با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، ادامه داد: کمک به رشد و متنوع‌سازی اقتصاد، افزایش صادرات، تسهیل ورود ایران در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و تجاری در منطقه از طریق تقویت قابلیت‌های فنی در سطح ملی و همچنین تقویت رقابت‌پذیری استارت‌آپ‌ها و اسکیل‌آپ‌های مرتبط با بخش فاوای محلی، از اهداف اصلی این همکاری است.

وی با اشاره به اجرای ۳ پروژه در راستای تحقق اهداف این همکاری مشترک، گفت: سامانه ایران نوآفرین، از جمله سامانه‌های موثری است که امکان رشد و شکوفایی کسب‌وکارها را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات، فراهم‌سازی امکانات موردنیاز ذی‌نفعان و یکپارچه‌سازی آنها فراهم کرد. این سامانه که سکوی جامع کسب‌وکارهای نوپا نیز به‌شمار می‌رود در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره و بازاریابی نیز به فعالیت می‌پردازد.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه ایران کارفا نیز گفت: خروجی اصلی این پروژه، ارائه تسهیلات مالی قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی به عرضه‌کنندگان تخصصی و حرفه‌ای فعال، صندوق سرمایه‌گذاران جسور و شتاب‌دهنده‌های سازمانی است. همچنین سومین اقدامی که می‌توان از آن یاد کرد نیز پروژه ترویج و ارتقای بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط است.