محدود شدن ارسال و دریافت  در واتس‌اپ

این شرکت ماه گذشته در پی واکنش شدید و انتقاد گسترده از تغییر سیاست حریم خصوصی اعلام کرده بود اجرای آن را به مدت سه ماه به تاخیر می‌اندازد اما توضیح واضحی درباره اینکه اگر کاربران تا ۱۵ مه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ موافقت نکنند، چه اتفاقی برای حساب کاربری آنها می‌افتد وجود نداشت.

حال طبق توضیح واتس‌اپ در صفحه پرسش و پاسخ، اگر کاربران این پیام‌رسان تا ۱۵ مه با این تغییرات موافقت نکنند، واتس‌اپ حساب کاربری آنها را حذف نخواهد کرد با این حال تا زمانی که با این شرایط موافقت نکنند، نمی‌توانند از همه امکانات حسابشان بهره‌مند شوند.

واتس‌اپ اعلام کرده برای مدتی کوتاه، کاربران می‌توانند تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنند اما قادر به خواندن و ارسال پیام از این اپلیکیشن نخواهند بود. زمانی که حساب کاربری حذف شود، این حذف دائمی خواهد بود و دیگر کاربران نمی‌توانند آن را معکوس کرده و حسابشان را بازیابی کنند. همچنین تاریخچه پیام‌های حساب کاربران به‌طور دائمی حذف خواهد شد.

کاربرانی که با تغییر سیاست واتس‌اپ موافقت نکنند، از همه گروه‌های واتس‌اپ که در آنها حضور دارند، حذف خواهند شد. کاربران بک آپ (نسخه پشتیبان) کامل واتس‌اپ را از دست می‌دهند با این حال این شرکت به کاربران فرصت می‌دهد پیش از ۱۵ ماه مه نسخه بک آپ حسابشان را تهیه کنند. واتس‌اپ اعلام کرده که پیش از ۱۵ مه کاربران می‌توانند آرشیو پیام‌هایشان در اندروید یا آی‌فون را منتقل کرده و گزارشی از حسابشان را دانلود کنند.