ناظمی از این رویکرد که برخی بر این باورند که باید کل شبکه را به شبکه کودک تبدیل کرد و سپس به سازماندهی تقاضاهای اضافه بر سازمان کاربران پرداخت، انتقاد کرد و تفکیک شبکه کودک از شبکه عمومی نظیر آنچه در کشورهای پیشرفته مانند انگلستان رخ داده است را یک نیاز کاملا جدی دانست. همچنین وجود تنوع در شبکه‌های اختصاصی کودک و امکان رگولاتوری با هدف تنظیم‌گری قیمت را اجزای دیگر لایه زیرساخت معرفی کرد.

وی در بیان ویژگی‌های شبکه کودک به سه ویژگی مهم اشاره و بیان کرد: فیلترینگ، قیمت ارزان و محتوای آموزشی، اصلی‌ترین ویژگی‌های این شبکه را تشکیل می‌دهند. در این میان ارزان بودن قیمت دسترسی به این شبکه، کاهش شکاف آموزشی و در مقابل افزایش عدالت آموزشی را در بر دارد. در شبکه اختصاصی کودک، با حفظ حقوق مالکیت فکری می‌توان محتواهای اختصاصی کودک را که بر روی شبکه اینترنت نیست یا دارای قیمت بالا است را ارائه داد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکل سطح پوشش به دلایل مسائل مقرون‌به‌صرفه اقتصادی در اغلب کشورهای دنیا از جمله ایالات‌متحده آمریکا وجود دارد و در ایران سطح پوشش تقریبا ۹۴ درصدی است، گفت: اتصال مدارس، مهم‌تر از اتصال افراد است و با ایجاد اتاق اتصال می‌توان مشکل سطح پوشش را تا حدودی حل کرد و اتصال به مراکز دانشگاهی، آزمایشگاهی و کتابخانه‌ها را برقرار کرد.

ناظمی وجود تنوع در شبکه‌های اختصاصی کودک و امکان رگولاتوری با هدف تنظیم‌گری قیمت را اجزای دیگر لایه زیرساخت معرفی و از تصویب مصوبه سیم‌کارت دانش‌آموزی تحت‌عنوان خبر خوب یاد کرد و گفت: سیم‌کارت دانش‌آموزی، ابزاری بسیار کاربردی در لایه زیرساخت است که عدم اعمال خط‌مشی‌های لازم بر آن، می‌تواند زمینه‌های اعمال فیلترینگ برای عموم مردم را فراهم کند. وی ادامه داد: این موضوع سال‌ها با مقاومت آموزش و پرورش مواجه بود، اما بروز بیماری کرونا به قانونی‌شدن آن انجامید. سیم‌کارت دانش‌آموزی، به افراد زیر ۱۸ سال تعلق می‌گیرد و در عین حال که کودک و نوجوان می‌تواند این سیم‌کارت را به نام خودش داشته باشد، مسوولیت حقوقی آن به عهده والدین است.

ناظمی با یادآوری این اصل که فقدان محتوای خوب، رشد محتوای بد را در‌بر دارد و خلق بازار برای محتوا، ‌باید جایگزین رانت‌جویی شود، اظهار کرد: حوزه تولید محتوای کودک و نوجوان نیازمند در نظرگرفتن چند نکته کلیدی است که توجه به آن باعث افزایش کارآیی در حوزه آموزش می‌شود، از جمله اینکه بازی به‌مثابه نوعی محتوا به‌شمار می‌رود.