پنج‌شنبه شب، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو در یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس در واکنش به گلایه‌های کاربران در اتصال به این شبکه اجتماعی گفت: اختلالی که در شبکه مشاهده می‌شود مربوط به اپراتور همراه اول بوده و این مشکل درحال بررسی است. آذری‌جهرمی افزود: صحبت درباره فیلتر این شبکه تشویش و شایعه است.

سیدجمال هادیان، مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفت‌وگو با «شرق» ضمن تایید اینکه بخش عمده اختلالات گزارش‌شده در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران بوده، گفته است: بررسی‌ها حاکی از آن است که این گزارش‌ها صحت دارند. درحال بررسی این موضوع هستیم و تا الان می‌توانم این‌گونه بگویم که ادامه این اختلال‌ها عادی نیست.

هادیان اعلام می‌کند آنچه ما اطلاع داریم بحث انسداد کلاب‌هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده است. تاکنون از صدور حکم قضایی هم در این‌باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است.

مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات تاکید می‌کند اپراتورهای مذکور در پاسخ سازمان تنظیم مقررات، دریافت حکم یا اختلال عمدی را رد می‌کنند؛ درحالی‌که شواهد حاکی از وجود اختلالی جدی است. او معتقد است به هر حال، مبنا قانون است و ایجاد اختلال عمدی مطابق قانون مجازات اسلامی تا دو سال حبس در پی دارد. اگر اثبات شود اختلال انجام شده عمدی است، مرتکبان این اقدام با مجازات قانونی مواجه خواهند بود.