اندروید ۱۲ چه زمانی عرضه می‌شود؟

گوگل هنوز تاریخی را برای عرضه اندروید ۱۲ اعلام نکرده، اما با نگاهی به تاریخچه عرضه نسخه‌های جدید اندروید، می‌توان انتظار داشت که اندروید ۱۲ نیز در یکی از ماه‌های آگوست یا سپتامبر عرضه شود. اگر خاطرتان باشد، اندروید ۱۱ در روز هشتم سپتامبر و اندروید ۱۰ در تاریخ سوم سپتامبر عرضه شد.

درحال‌حاضر، نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ برای توسعه دهندگان و برنامه‌سازان قابل دانلود است. اما اغلب نسخه‌های آزمایشی یا همان بتا، دارای باگ‌های زیادی هستند و ممکن است به دستگاه آسیب برسانند. بنابراین، توصیه می‌شود که این نسخه‌ها را روی یک دستگاه تست، دانلود و با آن کار کنند.

معمولا گوگل در ماه مه هر سال و در روزهای نزدیک به کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، نسخه بتای عمومی‌پلت‌فرم‌های جدید اندروید را عرضه می‌کند. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا در صورت تمایل، این نسخه را دانلود کنند چراکه باگ‌های کمتری دارد و برای دستگاه نیز خطری ندارد.

 چگونه می‌توان نسخه نهایی اندروید ۱۲ را دانلود کرد؟

زمان عرضه اندروید به شرکت تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی بستگی دارد. به این معنی که زمان عرضه اندروید ۱۲ برای گوشی‌های سامسونگ، گوگل، وان پلاس، هوآوی یا شیائومی‌یکسان نیست. اما به‌طور کل، زمانی که این نسخه عرضه شود، برای کاربران از طریق مراجعه به بخش Systems، سپس Advanced، بعد از آن System Updates و در نهایت Check for Updates قابل رویت و دانلود است.

 چه دستگاه‌هایی قادر به دریافت اندروید ۱۲ خواهند بود؟

از آنجا که تعداد گوشی‌ها و شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی بسیار زیاد است، نمی‌توان فهرستی از همه این گوشی‌ها ارائه کرد. اما به‌طور کل، گوشی گوگل پیکسل ۳ و مدل‌های بعد از آن، گوشی‌های جدید سامسونگ، هوآوی، ال‌جی، نوکیا، موتورولا، وان‌پلاس، شیائومی ‌و هوآوی و اوپو که عمر زیادی از عرضه آنها به بازار نمی‌گذرد، قادر به دریافت این به‌روزرسانی خواهند بود.

 اندروید ۱۲ مجهز به چه ویژگی‌های جدیدی عرضه می‌شود؟

خوشبختانه گوگل ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به این نسخه اضافه کرده و از اندروید ۱۲ به عنوان یک به‌روزرسانی بزرگ یاد می‌شود. از جمله این قابلیت‌های جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در اندروید ۱۲، گوگل چند ویژگی مرتبط با حریم خصوصی را در اپلیکیشن‌ها تعبیه کرده که امکان کنترل و نظارت دقیق‌تر برای کاربر را فراهم می‌کند. با کمک این ویژگی‌ها، از اطلاعات و جزئیات مربوط به حریم خصوصی کاربران بیش از پیش محافظت خواهد شد.

 طراحی جدید نوتیفیکیشن‌ها

گوگل این روزها درحال اعمال تغییراتی جدید در طراحی نوتیفیکیشن‌های خود است تا بتواند ظاهری مدرن‌تر و کاربردی را ارائه دهد. در اندروید ۱۲، زمانی که کاربر روی یک نوتیفیکیشن تپ کند، مستقیما به اپلیکیشن یا عملی که باید انجام شود، هدایت می‌شود. با این کار، دسترسی و پاسخ به نوتیفیکیشن‌ها سریع‌تر خواهد بود.

همچنین در خبرها آمده که اندروید ۱۲ به یک دکمه جدید مجهز خواهد بود که می‌تواند مانع از نمایش نوتیفیکیشن‌های بی‌اهمیت شود. از طرف دیگر، امکان استفاده از قابلیت رتبه‌بندی نوتیفیکیشن‌ها نیز برای کاربران ارائه شده که بر اساس آن، نوتیفیکیشن‌ها با توجه به میزان تعامل کاربر با اپلیکیشن مرتب خواهند شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲، دابل تپ است. این ویژگی نقش یک میانبر را ایفا می‌کند و با مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه، می‌توان گزینه‌های مختلفی برای اجرا شدن با دوبار تپ کردن را مشاهده کرد.

به نظر می‌رسد تغییرات در اندروید ۱۲ به نحوی خواهد بود که کاربران بتوانند با یک دست، راحت‌تر با گوشی کار کنند. در واقع، بخش زیادی از کار به عهده انگشت شست خواهد بود و بسیاری از قسمت‌های مهم و کاربردی همانند نوار جست‌وجو به قسمت پایینی منتقل خواهند شد تا دسترسی به آن راحت‌تر شود. طبق آخرین اطلاعات، گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۲ به این قابلیت مجهز خواهند بود که می‌توانند با توجه به حرکات سر کاربر، حالت نمایش صفحه را به صورت افقی یا عمودی تغییر دهند.

اندروید از یک قابلیت پنهان سطل آشغال بهره می‌برد که در اندروید ۱۲، امکان مدیریت آن برای کاربران مهیا خواهد شد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، کاربران می‌توانند از میزان حافظه اشغال شده توسط سطل آشغال مطلع شده یا در هر زمان که بخواهند فایل‌های موجود در آن را حذف کنند.