اپل قصد دارد محصولات جدید مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را عرضه کند که طراحی بدنه جدیدی داشته و از فناوری شارژر مگ سیف مغناطیسی استفاده می‌کنند و پورت‌های بیشتری برای اتصال به دستگاه‌های بیرونی دارند. اپل همچنین پورت HDMI و اسلات کارت SD را که در مدل‌های قبلی حذف کرده و باعث انتقاد کاربران به خصوص عکاسان شده بود را در مدل‌های جدید برمی‌گرداند. اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد آی‌مک ۲۴ اینچی جدید روز ۲۱ ماه مه در فروشگاه‌ها موجود خواهد بود.

شرکت تحقیقاتی گارتنر ماه گذشته گزارش کرده بود فروش رایانه شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۲ درصد رشد کرد که سریع‌ترین نرخ رشد سالانه از زمان آغاز رصد این بازار در سال ۲۰۰۰ بود. اپل با ۱۵ درصد سهم از بازار آمریکا و هشت درصد سهم از بازار جهانی، چهارمین شرکت پرفروش بود. محصولات مک سهم رو به رشدی در درآمد اپل پیدا کرده‌اند و در سه ماهه ژانویه تا مارس ۱/ ۹ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشتند که معادل ۱۰ درصد از کل فروش اپل بود.

اپل پاییز گذشته جایگزین کردن پردازنده‌های اینتل با تراشه M۱ را آغاز کرد. این تراشه نیروی کمتری مصرف می‌کند و اجازه می‌دهد رایانه مک با اپلیکیشن مشابه دستگاه‌های موبایل کار کند. اکنون مدل قوی‌تر این تراشه در مدل‌های رایانه مک به‌کار می‌رود که هسته‌های رایانشی بیشتری داشته و سرعت انجام وظایف روزمره و کارهایی مانند ویرایش ویدئو و برنامه‌نویسی را افزایش می‌دهند. براساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۲ استفاده از تراشه‌های اینتل را به‌طور کامل کنار بگذارد و از تراشه M۱ طراحی داخلی خود استفاده کند.