طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه آوریل سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۸/ ۵۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸۵/ ۱۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۲/ ۱۰۲ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

درحالی‌که تا ماه مارس سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۰/ ۴۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۶۰/ ۱۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۶۷/ ۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۲۲/ ۵۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه بود.رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه مارس ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات‌متحده‌عربی (۸۷/ ۱۹۰ مگابیت برثانیه)، کره‌جنوبی(۰۶/ ۱۸۶ مگابیت برثانیه)، قطر (۴۳/ ۱۸۱ مگابیت ‌برثانیه)، چین (۴۰/ ۱۴۹ مگابیت‌برثانیه) و عربستان سعودی (۲۹/ ۱۴۸ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۵۰/ ۲۴۵ مگابیت‌برثانیه)، کره‌جنوبی (۵۸/ ۲۴۱ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۸۳/ ۲۴۰ مگابیت‌برثانیه)، موناکو (۳۵/ ۲۲۰ مگابیت‌برثانیه) و رومانی (۳۳/ ۲۱۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

درحال‌حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۱۷/ ۳۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۴۴/ ۱۱ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این درحالی است که در ماه مارس ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۸/ ۲۶ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۵۹/ ۱۱ مگابیت‌برثانیه بود.همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال‌حاضر از اوکراین و کاستاریکا کندتر و از آرژانتین و مالزی سریع‌تر است.درحال‌حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۷/ ۱۹ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۸۲/ ۱۰ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۶ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند. این درحالی است که در آوریل ۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۳/ ۱۹ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۲۹/ ۱۱ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۲ قرار داشت.همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران درحال‌حاضر از توگو و لیبریا کندتر و از سومالی و تانزانیا سریع‌تر است.