حسین مزروعی با بیان اینکه مشکل بازی‌سازها در حال‌حاضر، موضوع ممیزی بازی‌هاست،‌ گفت: زمانی‌که بازی‌سازها یک محصول تولید می‌کنند، بنیاد می‌گوید که برای انتشار باید ممیزی انجام شود. این ممیزی پیش از این هم وجود داشته، به این صورت‌که بازی‌سازها محصولشان را روی مارکت منتشر می‌کردند و بعد از آن بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازی را بررسی می‌کرد و پنلی از سمت مارکت در اختیارشان بود و به بازی رده‌بندی سنی می‌داد.

وی ادامه داد: اما الان بنیاد سامانه خودش را راه‌اندازی کرده و بازی‌سازها حتما باید پیش از انتشار، بازی را در سامانه ثبت کنند و پروانه نشر بگیرند، یعنی علاوه بر رده‌بندی سنی چیزی به‌نام پروانه نشر هست که بازی‌سازها با رویه جدید بنیاد موظفند آن را دریافت کنند، در حالی‌که پیش از این چنین اجباری نبود، منتهی با جلسات متعددی که بازی‌سازها با بنیاد برگزار کردند، بازی‌سازها یک فرصت دو هفته‌ای دارند که بتوانند مجوزشان را بگیرند. رئیس کمیسیون بازی و سرگرمی سازمان نصر با بیان اینکه اگر کلیت این موضوع به‌درستی انجام می‌شد، شاید چالش زیادی برای بازی‌سازها ایجاد نمی‌کرد، افزود: موردی که در یک‌ سال و نیم گذشته بازی‌سازها را آزار می‌دهد این است که مصادیق ممیزی به‌شدت سلیقه‌ای شده. برای مثال یک نفر بازی را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که رنگین‌کمان نباید در بازی باشد، به این خاطر که نماد پرچم یک گروه است، در صورتی‌که این موضوع نه قانونی است و نه آیین‌نامه‌ای دارد و نه در هیچ رسانه دیگری اینطور سختگیری می‌شود نسبت به بازی‌ها.

مزروعی با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای و بدون معیار و سختگیرانه در ممیزی بازی‌ها بیان کرد: زمانی هست که شما برخورد سلیقه‌ای دارید اما سختگیری‌اش آزاردهنده نیست، اما در حال‌حاضر این برخورد سلیقه‌ای، به‌شدت هم سختگیرانه است. هر موردی که کارشناسان احساس کنند ممکن است مشکلی داشته باشد، همان‌جا از بازی‌ساز می‌خواهند آن را سانسور کند. یکسری مصادیق هم توسط خود بنیاد به شورای رده‌بندی سنی ارجاع داده می‌شود.