به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس‌اسوسیشن، یک گروه ویژه جدید در انگلیس اثر انگشت دیجیتال میلیون‌ها تصویر غیرقانونی از سوءاستفاده جنسی کودکان را ثبت می‌کند تا به این ترتیب از انتشار آنها در فضای آنلاین جلوگیری کند. تحلیلگران کد جدیدی را ارزیابی و ابداع می‌کنند که در حقیقت شبیه اثر انگشت دیجیتال است و در مرحله بعد دو میلیون عکس از مخزن سوءاستفاده از تصاویر کودکان انگلیس (CAID) را دسته‌بندی می‌کنند.

 این دسته‌بندی شامل دو گروه محتوای الف و ب است که بدترین تصاویر و ویدئوی سوءاستفاده از کودکان در آن جای می‌گیرند.پس از آن کدهای مذکور در اختیار شرکت‌های سراسر جهان قرار می‌گیرند تا در صورتی که تصاویر توسط کاربران به اشتراک گذاشته شوند، بتوان محتوای مذکور را مسدود یا حذف کرد. این گروه ویژه توسط یک خیریه انگلیسی به نام IWF و با بودجه «سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان تورن» ایجاد شده است.

به گزارش IWF در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) رکورد بالاترین میزان شناسایی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان و حذف آنها ثبت شده است. تحلیلگران این خیریه بیش از ۲۹۹ هزار و ۶۰۰ گزارش محتوای غیرقانونی را بررسی کردند. این میزان گزارش ۱۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود.