به گزارش «ایرنا» محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات‌دولت درباره احتمال رفع فیلتر توییتر گفت: اینکه در گذشته انتقاداتی به استفاده از برخی پلت‌فرم‌ها بود، اما امروز از آنها استفاده می‌شود، خبر خوبی است و باید از آن استقبال کرد.

 برای استفاده از شبکه‌های مجازی بد و بیراه شنیدیم

وزیر ارتباطات افزود: «ما سه چهار سال برای استفاده از این پلت‌فرم‌ها بد و بیراه شنیدیم. امروز همان‌هایی که انتقاد می‌کردند از این فضا استفاده کرده و ترویج می‌کنند. باید از این فرصت برای حرف درست، ‌کار درست و حضور جریان‌ساز درست استفاده کرده و قدر دانست. مردم در فضای مجازی هستند و این فرصت بی‌نظیری برای صحبت‌کردن مسوولان با مردم و شنیدن صحبت‌های آنها است.»  او درباره تلاش برای رفع فیلتر توییتر و حکم انسداد برخی از شبکه‌های اجتماعی توسط شورای‌عالی امنیت ملی تاکید کرد: این شورا بنا بر قانون نمی‌تواند حکم طولانی‌مدت برای انسداد بدهد. می‌توانند دستور قطع چند‌روزه صادر کنند؛ مانند اتفاقی که در این سال‌ها رخ داده است. مطابق با قانون نه شورای‌عالی فضای مجازی و نه شورای‌عالی امنیت ملی نمی‌توانند چنین حکم قطعی فیلترینگ را صادر کنند. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: توییتر در سال ۸۸ و در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به رای گذاشته و فیلتر شد. بنابر همان مصداق ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس درخواست دادیم که این موضوع در کارگروه تعیین‌مصادیق مجرمانه مورد بررسی قرار بگیرد، اما تا امروز در دستور کار قرار نگرفته و امیدواریم که در این فضای مثبت، این اتفاق رخ دهد و ما نیز از این سیگنال‌های مثبتی که دریافت می‌کنیم خوشحال هستیم.

 تکمیل شبکه ملی و اینترنت روستایی

وزیر ارتباطات درباره مدت زمان باقی‌مانده دولت برای انجام امور حوزه ارتباطات گفت: دو کار مهم است که باید به سرانجام برسانیم. یکی بحث مهم تکمیل پوشش دسترسی مردم در روستاها است. اقدامات مهم این دولت توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی و دسترسی مردم به اینترنت بود. امروز ما از ۴ میلیون اتصال اینترنت در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون اتصال اینترنت رسیدیم. بیش از ۷۰میلیون نفر از مردم ما از اینترنت استفاده می‌کنند.آذری‌جهرمی با بیان اینکه اکنون درصد اندکی در روستاها به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: در این مدت تلاش کردیم این دسترسی انجام شود. اکنون برای دو استان جشن اتصال کامل گرفتیم و استان‌های دیگر نیز در پایان راه قرار دارند. اکنون ضریب نفوذ اینترنت و قابلیت دسترسی مردم در ایران بالای ۹۸ درصد است.