مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در یک اتاق صوتی زنده در فیس‌بوک، راه‌اندازی این پلت‌فرم را که به نشانی Bulletin.com قابل دسترس است، اعلام و برخی از نویسندگانی را که این شرکت استخدام کرده است معرفی کرد. فیس‌بوک به‌دنبال رقابت در ترند خبرنامه ایمیلی است که با گریختن خبرنگاران و نویسندگان برجسته از شرکت‌های رسانه‌ای طی یک سال گذشته و تلاش آنها برای فعالیت مستقل، به سرعت رو به رشد است. پلت‌فرم خودانتشاری سابس تَک (Substack) پیشرو در این عرصه بوده و به نویسندگان کمک می‌کند اشتراک ایمیل بفروشند و خبرنگاران را با پیش‌پرداخت پول جذب کرده است. سایر شرکت‌های فناوری از جمله توییتر که به تازگی پلت‌فرم خبرنامه Revue را خریداری کرده است، در این عرصه رقابت می‌کنند.

فیس‌بوک در مراسم راه‌اندازی بولتن، اعلام کرد سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا دریافت نمی‌کند و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند قیمت اشتراک خود را تعیین کنند. مقالات و پادکست‌ها همچنین از طریق فیس‌بوک نیوز فید و بخش نیوز فیس‌بوک قابل دسترس خواهند بود. فیس‌بوک در سایت جدید اعلام کرد ما بولتن را به شکل وب‌سایت مستقلی ساختیم تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند مخاطبان خود را به اشکالی رشد دهند که منحصرا وابسته به پلت‌فرم فیس‌بوک نباشد.

براساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد در ابتدا بولتن را با تولیدکنندگان محتوای آمریکایی راه‌اندازی می‌کند و افراد جدید دیگری را نمی‌پذیرد اما سایت بولتن به صورت جهانی قابل دسترس است و پس از سپری کردن مرحله آزمایشی بتا، نام‌های بین‌المللی بیشتری را اضافه خواهد کرد.