امیر ناظمی در پست اینستاگرامی خود، از تصویب آیین‌نامه داخلی ایجاد زیرساخت و اعمال مدیریت یکپارچه برای ارائه کلیه خدمات دولت الکترونیک همراه با ارتقای سطوح کمی و کیفی خدمات دولت الکترونیک خبر داد. این آیین‌نامه درخصوص اجرای بند «ث» در راستای ماده۶۷ قانون برنامه ششم توسعه است. ‌معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ‌ما در چند ماه اخیر ‌برای آیندگان بوده است، افزود: «زیرساخت‌هایی که آغاز یا تکمیل می‌شوند عدم‌قطعیت دارند و به این بستگی دارند که مدیران بعدی چگونه از آنها بهره خواهند گرفت. به این فکر می‌کنم اگر چند سال قبل بودند، چقدر می‌توانستند در پیشرفت فناوری‌اطلاعات تاثیرگذار باشند.»

‌رئیس سازمان فناوری‌اطلاعات اظهار کرد: «به این فکر می‌کنم که اگر این انتقال زودتر رخ داده بود، چقدر امکان ارائه خدمات دولت الکترونیک به شهروندان بهتر بود. هم از بوروکراسی زمان‌بر افسوس می‌خورم و هم از اینکه اصلاح ساختاری به نتیجه ‌رسیده است، خوشحالم.» ‌ناظمی تصریح کرد: امیدوارم اصلاح ساختاری بتواند زمینه‌ساز خدمات بهتر دولت الکترونیک برای شهروندان در دوره بعدی باشد. تیم ما در تلاش است تا برای مدیران بعدی تا حد ممکن میراث درست‌تر و بهینه‌‌تری به جا بگذارد. ما باور داریم که این میراث برای ایران و ایرانیان است.

‌وی افزود: شبکه دولت تاکنون برای مکاتبات اداری استفاده می‌شد و در ۳۳هزار نقطه تا سطح بخشداری از آن استفاده می‌کردند که با الحاق به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) استعلام و تبادل بانک‌های اطلاعاتی نیز روی همین شبکه امکان‌پذیر خواهد شد. به‌این‌ترتیب دیگر سازمان‌های دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری‌، نامه‌نگاری، اتلاف زمان و سردرگمی شهروند آن نخواهند داشت. ‌معاون وزیر ارتباطات گفت: «در این روزهای انتهایی، همان‌قدر که باید برای تصویب برخی تصمیم‌های ضروری در راستای توسعه تلاش کرد، هم‌زمان باید همان‌قدر برای جلوگیری از تصویب برخی تصمیم‌های ضدتوسعه نیز گام برداشت. ‌حالا فکر می‌کنم ‌رئالیسم جادویی فقط یک سبک ادبی نیست؛ انگار نوعی سبک زندگی در بخش‌هایی از دنیا است.»

خدمات مرکز ملی تبادل اطلاعات تحت عنوان NIX از سوی وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است تا تمامی دستگاه‌ها با استفاده از بستر ایجادشده در آن به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شوند و خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.