رئیس‌جمهوری یادآور شد: در دوران کرونا میلیون‌ها خدمت از طریق فضای مجازی در کوتاه‌ترین زمان به مردم ارائه شد و لازمه این کار فراهم بودن زیرساخت‌ها و امکانات لازم بود که در دولت یازدهم و دوازدهم با جدیت مورد توجه قرار داشت.

وی با بیان این‌که اگر بخواهیم با فساد و رانت هم مبارزه کنیم بازهم راه آن استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی است، گفت: با ایجاد شفافیت می‌توان در مسیر مبارزه با فساد گام برداشت و شفافیت بدون دسترسی به فناوری اطلاعات تقریبا ناممکن است.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه اشتغال صدها هزار شغل و میلیون‌ها جوان مشغول به کار هستند، گفت: اینکه امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به آغاز دولت یازدهم بیش از صد برابر افزایش یافته است همه در سایه بهره‌برداری از فناوری اطلاعات است و استفاده از این فضا می‌تواند بستری برای توسعه علم و دانش در سایر رشته‌ها هم باشد و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در ۸ سال گذشته شروع شده است.

رئیس‌جمهوری اظهارکرد: امروز ارائه خدمات مجازی از طریق دستگاه‌های دولتی به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و می‌توان سرعت این خدمات را افزایش داد و براساس گزارشی که در جلسه ارائه شد، سازمان تامین اجتماعی ۳۰ نوع خدمت را از طریق فضای مجازی ارائه می‌دهد و ۷۰ میلیون نفر از جمعیت بدون این‌که نیاز باشد از خانه خارج شوند، می‌توانند با موبایل خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

روحانی اضافه کرد: بی‌تردید می‌توان در آینده کاری کرد که همه خدمات مهم از مالیات تا عوارض شهرداری و دریافت مجوزهای گوناگون از دستگاه‌های مختلف، از طریق فضای مجازی با کمترین زمان و پایین‌ترین قیمت انجام شود و اساسا یکی از قواعد فضای مجازی دریافت سریع‌تر خدمات با قیمت ارزان و البته با اطمینان بیشتر است.