با وجود انتشار اطلاعات متعدد درباره مشخصات فنی این گوشی‌ها، جزئیات قیمتی چندانی به بیرون درز نکرد. اما اخیرا اطلاعاتی در این خصوص منتشر و ادعا شده که آی‌فون ۱۳‌مینی با قیمت ۶۹۹ دلار، آی‌فون‌۱۳ با قیمت ۷۹۹ دلار، آی‌فون ۱۳‌پرو با قیمت ۹۹۹ دلار و آی‌فون‌۱۳ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

اپل در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده تا قیمت ثابتی را برای نسل جدید آی‌فون‌های خود در نظر گیرد و در ازای افزایش قیمت نیز قابلیت‌های جدیدی را به محصولات خود اضافه کند. البته در چند موردی که اپل، اقدام به بالا بردن قیمت محصولات خود کرده، این اختلاف بیشتر از ۵۰ دلار نبوده است. برای مثال، هر سه مدل آی‌فون ۳G، آی‌فون ۳GS و آی‌فون ۴ با قیمت پایه ۵۹۹ دلار عرضه شدند که در نهایت مدل آی‌فون‌۴اس با افزایشی ۵۰ دلاری و با قیمت ۶۴۹ دلار به دست خریداران رسید. اما این قیمت پایه تا پنج سال برای آی‌فون‌های اپل ثابت ماند و سرانجام، این آی‌فون ۸ بود که با افزایشی ۵۰ دلاری، با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد. این رویه حتی تا سال گذشته نیز ادامه داشت و اپل، آی‌فون ۱۲ خود را با قیمت پایه ۶۹۹ دلار به بازار عرضه کرد. اما در میان محصولات اپل، ورود آی‌فون ۱۰ این رویه را برهم زد و این گوشی با افزایش قیمتی قابل‌توجه عرضه شد. اپل برای این محصول، قیمت ۹۹۹ دلار را در نظر گرفت. در ادامه، نحوه تغییر قیمت مدل‌های بعد از آی‌فون ۱۰ آمده است.

با این‌حال سال گذشته، آی‌فون ۱۲ مینی ما را دوباره به قیمت ۶۹۹ دلاری برگرداند. مدل ۱/ ۶ اینچی آی‌فون ۱۲ نیز با برچسب قیمتی ۷۹۹ دلار وارد بازار شد که برای نخستین بار در قیمت‌گذاری آی‌فون‌ها بود که اپل از افزایشی ۱۰۰ دلاری در مقایسه با مدل سال قبل استفاده کرد. اما در این سال‌ها و در کنار افزایش قیمت‌ها، مشخصات فنی و حافظه داخلی آی‌فون‌های جدید اپل نیز ارتقا ‌می‌یافت. امسال نیز این رویه ادامه خواهد داشت و طبق آخرین شنیده‌ها، آی‌فون ۱۳ پرو قرار است با حافظه داخلی یک ترابایتی عرضه شود. همچنین انتظار ‌می‌رود که اپل حافظه ذخیره‌سازی پایه آی‌فون‌های جدید خود را ارتقا دهد و آن را به ۲۵۶ گیگابایت برساند. در هر صورت، بعید به نظر می‌رسد که اپل امسال تغییری را در قیمت مدل‌های آی‌فون ۱۳ خود اعمال کند و طبق آخرین شنیده‌ها، برای این خانواده نیز قیمتی مشابه مدل‌های آی‌فون ۱۲ در نظر گرفته خواهد شد.