گوشی‌های خم شونده

سامسونگ در رویداد Unpacked به سنت همه ساله یک معرفی بزرگ داشت و گلکسی زد فولد ۳ تازه‌ترین گوشی این شرکت معرفی شد. به طور معمول سامسونگ در رویدادهای آگوست خود گلکسی نوت را معرفی می‌کند اما در رویداد امسال خبری از گلکسی نوت نبود و همچنان نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا به عنوان پرچم‌داران این سری باقی می‌مانند. پیش از این خبرهایی از پایان دادن به تولید سری نوت در سال ۲۰۲۱ منتشر شده بود. در عوض سامسونگ روی گوشی‌های نسل بعدی خود متمرکز شد یعنی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را رونمایی کرد. هر دو گوشی دارای قابلیت تاشوندگی برخوردارند اما به شکلی متفاوت. هر دو گوشی نسخه‌های بهبود یافته‌ای از سری‌های قبلی گوشی‌های تاشو این شرکت کره‌ای هستند.  زد فولد ۳ حالا به لطف صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی یک گوشی کاربردی‌تر و با کیفیت‌تر از مدل قبلی است و در عین حال از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند. آلومینیوم به کار رفته در بدنه این گوشی ۱۰ درصد قوی‌تر از سری‌های پیش بوده و کل دستگاه حالا مجهز به استاندارد IPX۸ در برابر آب است که به این معنی است که گوشی تا ۳۰ دقیقه می‌تواند زیر آب دوام بیاورد. گوشی Z Fold ۳ مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۸۸ است که ۱۲ گیگابایت RAM دارد و با حافظه‌های ۲۴۵ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه شده است. سه دوربین پشتی این گوشی مشابه زد فولد ۲ نزدیک به هم قرار داده شده و دارای لنزهایی با دیافراگم f/ ۱. ۸ واید، f/ ۲. ۰ اولترا واید و f/ ۲.۴. تله‌فتو است. کیفیت دوربین همچنان ۱۲ مگاپیکسلی باقی مانده است. اما یک اتفاق بزرگ(‌حداقل در قدم‌های اولیه) ‌در دوربین جلویی آن افتاده است. سامسونگ در این دوربین جلویی این گوشی را زیر صفحه نمایش پنهان کرده و خبرهایی که پیش از این منتشر شده بود را عملا تایید کرده است.  گوشی دیگر سامسونگ یعنی زد فلیپ ۳ نیز تا حد زیادی در مشخصات فنی با زد فولد ۳ برابر می‌کند. اما ابعاد آن اندکی کوچک‌تر است و از حافظه داخلی و رم ضعیف‌تری بهره می‌برد. ZFlip۳ در کنار دوربین‌های اصلی دارای یک نمایشگر کوچک با نام کاور اسکرین است که امکان مدیریت ساده‌تر برخی کارهای روتین را برای کاربر فراهم می‌کند. ابعاد این نمایشگر نسبت به نسخه پیشین ۴ برابر بزرگ‌تر شده است.

   ساعت‌های هوشمند جدید

در این رویداد سامسونگ همچنین از دو مدل از جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود به نام‌های گلکسی واچ‌۴ و گلکسی واچ‌۴ کلاسیک پرده برداشت. در این ساعت‌ها دیگر خبری از پلت‌فرم تایزن سامسونگ نیست و جای خود را به Wear OS گوگل که نتیجه همکاری میان این دو شرکت است، داده است. درباره مشخصات این دو محصول باید گفت که گلکسی‌واچ‌۴ شباهت زیادی به واچ‌اکتیو‌۲ دارد و گلکسی‌واچ‌۴ کلاسیک نیز به گلکسی‌واچ‌۳ شبیه است و قرار است جای این دو محصول را در بازار بگیرد.  جدا از سایز بدنه و اندازه نمایشگر، هر دو نسخه از گلکسی‌واچ‌۴ به مشخصات فنی یکسانی مجهزند. طبق گفته سامسونگ، بار پردازشی این ساعت‌ها را پردازنده دو هسته‌ای  Exynos W۹۲۰ به دوش می‌کشد و در کنار آن یک رم ۵/ ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی تعبیه شده است. این پردازنده می‌تواند تا ۲۰ درصد توان پردازشی بیشتر را به نسبت پردازنده قبلی این شرکت به ارمغان آورد. تمامی ‌مدل‌های گلکسی واچ‌۴ از ارتباط LTE، وای‌فای، NFC  و جی‌پی‌اس و ویژگی ارتباط‌ ماهواره‌ای Beidou پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ در این ساعت از سنسوری جدید به نام BioActive استفاده کرده که در واقع، سه حسگر را در دل خود جای داده است.

   ایرباد گلکسی بادز۲

درباره جدیدترین ایرباد سامسونگ یعنی گلکسی‌بادز‌۲ هم باید گفت که اگرچه طراحی و همچنین کیس آن با مدل گلکسی باد پرو شباهت‌ها‌یی دارد، اما مهندسان سامسونگ تغییراتی را در محصول جدید خود اعمال کرده‌اند تا آن را به نمونه‌ای متمایز برای انتخاب خریداران تبدیل کنند. این ایرباد وایرلس ۱۴۹ دلاری به قابلیت حذف نویز فعالی مجهز شده و قرار است در رنگ‌ها‌ی خاکستری، سفید، بنفش و سبز و از تاریخ ۲۷ آگوست وارد بازار شود. این محصول به دایورهای دوطرفه با همراه یک ووفر و توییتر در هر کدام از بادها مجهز شده که قادر است صدایی با وضوح و کیفیت بالا و باس عمیق را ارائه دهد. ویژگی حذف نویز فعال باعث شده گلکسی‌بادز‌۲ یک سر و گردن بالاتر از گلکسی بادز پرو قرار گیرد. سامسونگ همچنین در این محصول جدید، حالت صدای محیطی را نیز اضافه کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان صدای محیطی ورودی به گوش را تنظیم کند.