یکی از ویژگی‌های این گوشی، قلم S Pen آن است که سامسونگ نوک این قلم را به گونه‌ای طراحی کرده که در اثر وارد آمدن فشار اضافی روی نمایشگر، مشکلی را برای آن به وجود نمی‌آورد. همچنین، مقاومت بدنه این قلم نیز چندان بالا نیست و می‌توان با یک فشار نسبتا ساده، آن را از وسط به دو نیم تقسیم کرد.

سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی زد فولد ۳، تمرکز ویژه‌ای را روی فریم آلومینیومی ‌این گوشی معطوف کرد که در تست‌های به عمل آمده، مشخص شد مقاومت آن تفاوتی با دیگر فریم‌های گوشی‌های آلومینیومی ‌ندارد و با سطح فشاری مشخص، خط و خش برمی‌دارد.

این گوشی تاشو از استاندارد IP۶۸ بهره می‌برد که نشان از مقاومت آن در برابر آب دارد. اما گلکسی زد فولد ۳ در برابر گردوخاک مقاوم نیست. در تست انجام شده، گوشی تاشوی جدید سامسونگ در معرض گردوخاک زیادی قرار گرفت که اگرچه با این کار، خط و خش‌هایی روی نمایشگر ظاهر شد، اما خللی در مکانیسم تا شدن دستگاه به وجود نیامد. این در حالی است که در نسل نخست گلکسی زد فولد، نفوذ گردوخاک به فواصل میان نمایشگر و بدنه، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. در مجموع می‌توان گفت که گلکسی زد فولد ۳ توانست نمایش خوبی را در تست‌های مقاومت از خود نشان دهد و امتیاز خوبی را به عنوان یک گوشی تاشو کسب کند.