ارتباط ماهواره‌ای آیفون‌13 فقط در چند کشور فعال می‌شود

به دنبال انتشار این خبر، مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز اطلاعاتی را درباره عملکرد و نحوه استفاده از این قابلیت منتشر کرد. اما ساعاتی پیش‌ این کارشناس فناوری به‌اطلاعات تازه‌ای در رابطه با قابلیت ماهواره‌ای  آیفون۱۳ دست یافت و اعلام کرد که این امکان تنها در برخی کشورها قابل استفاده خواهد بود.

به گفته گورمن، این ویژگی اضطراری تنها در چند کشور مشخص و مناطقی که پوشش اینترنت سلولار وجود ندارد، عرضه خواهد شد. اگرچه شرکت اپل به‌دنبال استقرار مجموعه ماهواره‌های اختصاصی خود در فضا برای ارسال اطلاعات به‌دستگاه‌های ساخت خود است، اما اجرایی‌شدن این طرح به‌احتمال زیاد سال‌ها طول خواهد کشید.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی‌ها از من می‌پرسند که آیا با این قابلیت جدید، می‌توان از آیفون به‌عنوان یک تلفن‌ماهواره‌ای استفاده کرد؟ یا اینکه این گوشی از توانایی برقراری تماس در هر نقطه از جهان بدون‌پوشش تلفن‌همراه برخوردار است؟ پاسخ این سوال یک «نه» بزرگ است. این امر نه در سال آینده و نه در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.

مارک گورمن توضیح می‌دهد که عرضه این قابلیت، نیازمند سخت‌افزارهایی است که هنوز آماده نشده‌اند. همچنین این فناوری هزینه‌بر خواهد بود و می‌تواند منجر به‌بروز تغییراتی اساسی در شیوه برقراری ارتباط با اپراتورهای مخابراتی و دستگاه‌های اپل خواهد شد.

طبق اطلاعاتی که هفته گذشته منتشر شده، اپل در حال کار روی حداقل دو روش برای انتقال پیام‌های کوتاه و سیگنال‌های SOS در موفعیت‌های اضطراری همانند سقوط هواپیما، غرق‌شدن کشتی و.. است. در این گزارش آمده که اپل به‌زودی، قابلیت ارتباط پیام ماهواره‌ای اضطراری را به‌اپلیکیشن Messages خود اضافه خواهد کرد و کاربران می‌توانند به‌برخی از سرویس‌های اضطراری و دوستان نزدیک خود بدون سیگنال تلفن‌همراه دسترسی داشته باشند.

بلومبرگ در ادامه نوشت که این پیام‌های اضطراری به‌صورت حباب‌های خاکستری‌رنگ و در کنار حباب‌های آبی آی‌مسیج و سبز SMS نمایش داده می‌شوند. همچنین فرآیند اتصال به‌ماهواره‌ها نیز حدود یک دقیقه طول خواهد کشید.

بر اساس آخرین شنیده‌ها، اپل ظرف چند روز آینده، از مدل‌های جدید  آیفون۱۳ خود رونمایی خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید که آیا اهالی کوپرتینو اطلاعات تازه‌ای را درباره این قابلیت جدید ارائه خواهند کرد یا خیر.