براساس آماری که هفته گذشته توسط گروه تحقیقاتی ان‌پی‌دی (NPD Group) منتشر شد، میزان پولی که مشتریان در بازار بازی‌های ویدئویی خرج کردند در این‌ماه با ۷‌درصد افزایش به‌۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید. از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون مجموع مبلغ خرج شده در این بازار، در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، با ۱۳‌درصد افزایش به‌۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بازار بازی‌های ویدئویی از جمله برندگان بزرگ رونق تفریحات خانگی در دوران شیوع کرونا بود و تحلیلگران فروکش کردن این تب را پیش‌بینی کرده بودند. اما زمستان گذشته دو کنسول بازی جدید ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت و پلی‌استیشن ۵ سونی به‌بازار آمدند و هیجان بازار را حفظ کردند.

در‌ماه آگوست، میزان فروش سخت‌افزارهای گیمینگ با ۴۵‌درصد افزایش به‌۳۲۹ میلیون دلار رسید. آمار ان‌پی‌دی نشان می‌دهد، از سال ۲۰۰۸ این بهترین ماه اوت برای صنعت سخت‌افزارهای گیمینگ بوده است و سومین‌ماه پرفروش در تاریخ این بازار. به‌استناد این آمار و ارقام، مشتریان در‌ماه اوت بیش از هر سخت‌افزار دیگری، نینتندو‌سوییچ خریدند. کنسول سوییچ در مجموع از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون در مقایسه با رقبای خود دستگاه‌های بیشتری فروخته است. با این وجود پلی‌استیشن‌۵ (پی‌اس‌فایو) بیشترین درآمد را داشت و با گذشت ۱۰‌ماه از عرضه به‌بازار همچنان بالاترین سرعت فروش در تاریخ پلت‌فرم‌های پلی‌استیشن را دارد. شرکت سونی پیش‌بینی می‌کند در سال مالی حاضر بیش از ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کنسول پلی‌استیشن‌۵ بفروشد.

مجموع فروش بازی‌های ویدئویی در ‌ماه آگوست با ۷‌درصد افزایش به‌۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار رسید؛ پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی در این ‌ماه بازی‌ فوتبال‌آمریکایی Madden NFL ۲۲ از الکترونیک‌آرتز و بازی روح سوشیما (Ghost of Tsushima) از سونی بودند.