در همین رابطه، اخیر وب‌سایت ۹to۵mac به‌نقل از مارک گورمن، خبرنگار فناوری بلومبرگ نوشت که آی‌فون‌۱۴ همراه با یک «بازطراحی کامل» عرضه خواهد شد.

این یعنی، آی‌فون بعدی با تغییراتی اساسی در طراحی همراه خواهد بود؛ تغییراتی که از سال ۲۰۱۷ و پس از عرضه آی‌فون ۱۰، کمتر شاهد بودیم. در واقع، تغییرات جزئی آی‌فون ۱۳ نیز، گواهی بر احتمال بالای ارائه یک طراحی جدید و متفاوت را برای آی‌فون سال بعد می‌داد.

اگرچه خبرنگار بلومبرگ، جزئیات بیشتری درباره این تغییرات طراحی ارائه نداد اما شنیده و شایعاتی نیز پیشتر در این رابطه منتشر شده بود که می‌توانند نمایی کلی از این تغییرات را در ذهن کاربر ترسیم کنند. مهم‌ترین این اخبار، اطلاعاتی است که توسط مینگ-چی‌کو، تحلیلگر برجسته اطلاعات محصولات هوشمند منتشر شد. این کارشناس آی‌تی مدعی شد که در سال ۲۰۲۲، دیگر خبری از ناچ در آی‌فون اپل نخواهد بود و در مدل آی‌فون‌۱۴ پرو از طراحی دوربین جلویی holepunch استفاده خواهد شد.

جان پراسر، دیگر منبع افشاگر نیز تصاویری رندرشده از آی‌فون‌۱۴ را منتشر کرد و از تغییراتی همچون طراحی شبیه به‌آی‌فون‌۴، دوربین پشتی متفاوت و شاسی ضخیم‌تر خبر داد. در برخی شنیده‌ها نیز آمده که اپل احتمالا تولید مدل مینی آی‌فون‌۱۴ را متوقف خواهد کرد و به‌جای آن، تولید یک مدل «معمولی» با ابعاد بزرگ‌تر را دستور کار دارد. همچنین برخی منابع نیز از مجهز‌بودن آی‌فون‌های جدید به ‌فناوری تاچ‌آیدی در زیر نمایشگر خبر داده‌اند که البته هنوز مشخص نیست که این فناوری برای مدل سال بعد آماده خواهد شد یا به ‌آی‌فون‌های ۲۰۲۳ راه خواهد یافت.

در پایان باید گفت که هیچ‌یک از موارد فوق، به‌صورت رسمی‌تایید یا رد نشده‌اند و از آنجاکه تقریبا یک سال به‌عرضه آی‌فون‌۱۴ باقی‌مانده، قطعا طی هفته‌ها و ماه‌های آتی اطلاعات و جزئیات بیشتری از این محصول به‌بیرون درز خواهد کرد.