طی چند روز آینده، علاوه بر آفیس ۲۰۲۱، عرضه عمومی‌ ویندوز ۱۱ نیز آغاز می‌شود و ردموندی‌ها، هفته پرکاری را پیش‌رو دارند. اخیرا نیز اطلاعاتی تازه از نسخه جدید آفیس ۲۰۲۱ منتشر شده که نشان می‌دهد این مجموعه می‌تواند تجربه متفاوتی را برای کاربران به ارمغان آورد.

بر اساس این گزارش، آفیس ۲۰۲۱ برخی از قابلیت‌های همکاری چند نفره را از مایکروسافت ۳۶۵ وام گرفته است. از جمله این تغییرات می‌توان به قابلیت کار‌کردن همزمان چند کاربر روی یک سند اشاره کرد؛ این امکان از طریق وان‌درایو فراهم خواهد شد. همچنین هم آفیس ۲۰۲۱ و هم مایکروسافت ۳۶۵ به مایکروسافت‌تیمز برای استفاده شخصی مجهز خواهند بود و کاربران می‌توانند در برنامه‌ریزی و مدیریت کارها با یکدیگر، بهتر عمل کنند. اپلیکیشن مایکروسافت‌تیمز پیشتر به ویندوز ۱۱ اضافه شده بود، اما اکنون و با اضافه‌شدن به آفیس ۲۰۲۱ و مایکروسافت ۳۶۵، کاربران ویندوز ۱۰ و مک‌او‌اس نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت در پنجم اکتبر از تغییرات بصری مربوط به آفیس ۲۰۲۱ و مایکروسافت ۳۶۵ نیز سخن خواهد گرفت. تغییراتی همچون پالت رنگی خنثی، تب‌های به‌روزشده در روبان‌ها، گوشه‌های پنجره نرم‌تر و نشانگرهای رنگی برای مشخص‌کردن  حضور سایر افراد و کار کردن آنها روی یک سند، از جمله این موارد هستند. مایکروسافت اعلام کرد که زمان عرضه این به‌روزرسانی‌ها را با عرضه رسمی‌ ویندوز‌۱۱ در یک زمان برنامه‌ریزی کرده تا بتواند «تجربه‌ای منسجم و یکپارچه را در سیستم مجهز به ویندوز۱۱» برای کاربران ایجاد کند.

درباره قیمت نیز باید گفت که آفیس هوم‌اند استیودنت (Student) ۲۰۲۱  با قیمت ۱۴۹ دلار و به‌همراه اکسل، ورد، پاورپوینت، وان‎نوت و مایکروسافت‌تیمز برای پی‌سی و مک عرضه خواهد شد.

همچنین آفیس هوم‌و‌اند بیزنس‌۲۰۲۱ نیز با قیمت ۲۴۹ دلار قابل خرید خواهد بود. هر دو نسخه به‌همراه مایکروسافت ۳۶۵ روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۰ و سه نسخه اخیر مک‌او‌اس قابل نصب و استفاده خواهند بود. نکته پایانی اینکه استفاده از آفیس۲۰۲۱، نیازمند داشتن اکانت مایکروسافت و اتصال به اینترنت خواهد بود.